۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۱, شنبه

آشنایی با بند‌ هفت زندان‌ اوین؛ تبعیدگاه زندانیان سیاسی-امنیتی


اوین

بند هفت زندان اوین متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی-امنیتی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد. گزارش پیش رو شرح وضعیت این بند بر اساس مصاحبه با شاهدان عینی است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، بند هفت زندان اوین از هشت بخش شامل سالن یک محل نگهداری زندانیان مالی و مواد مخدر (زیرزمین)، سالن دو محل نگهداری زندانیان مالی و زندانیان خیاط شاغل در زندان، سالن ۳، ۴، ۵ و ۶ محل نگهداری زندانیان مالی، سالن ۷ محل نگهداری زندانیان مالی و زندانیانی که در بخش تاسیسات بند ۷ کار می کنند و سالن ۱۲ (زیرزمین) محل نگهداری زندانیان سیاسی-امنیتی و زندانیان مالی با اتهامات جعل و کلاهبرداری است.
در گزارش پیش رو  موقعیت‌مکانی بند هفت زندان اوین و وضعیت بهداشتی، تغذیه، مدیریت، اسکان زندانیان، استعمال مواد مخدر  و وضعیت پزشکی آن مورد بررسی قرار می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر