۱۳۹۵ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

درخواست ده‌ها استاد دانشگاه از روحانی: برای نجات زندانیان سیاسی مداخله کنید


هم‌رسانی
Image copyrightPresidnet.ir
شصت و یک نفر از اساتید دانشگاه‌های آمریکا و کانادا با نوشتن نامه‌ای سرگشاده‌ از حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از او خواسته‌اند که برای نجات زندانیان سیاسی بیمار در ایران مداخله کند.
این استادها در نامه خود به آقای روحانی، که در روزنامه گاردین منتشر شده، درخواست کرده‌اند که زندانیان سیاسی بیمار فورا بستری شوند و امکانات درمانی مناسب برایشان فراهم شود.
وضعیت زندانیان سیاسی مبتلا به سرطان یکی از مواردی است که در نامه سرگشاده اساتید به رئیس جمهور ایران برجسته شده است. همچنین این ادعا مطرح شده است که در مواردی زندانبانان از دستگاه‌های ارسال پارازیت قوی استفاده می‌کنند تا استفاده از تلفن‌های موبایل را در زندان مختل کنند، که بنا بر این نامه احتمالا پارازیت‌ها باعث سردردهای شدید برای زندانیان می‌شود.
نقض حق دسترسی زندانیان ایرانی به امکانات درمانی از موارد مورد انتقاد فعالان حقوق بشر است. برخی زندانیان سیاسی می‌گویند در عین کمبودهای زیادی که برای دسترسی آنها به خدمات درمانی وجود دارد، وضعیت رسیدگی به سلامتی زندانیان غیرسیاسی بدتر است.
به تازگی بیماری امید کوکبی و حسین رونقی باعث شده موجی از اعتراض‌ها به وضعیت زندانیان سیاسی بیمار در ایران شکل بگیرد. از جمله روز گذشته کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل نسبت به وضعیت این زندانیان هشدار داردند.
اساتید معترض در نامه‌ خود به حسن روحانی گفته‌اند که در مواردی کادر درمانی که به زندانیان سیاسی رسیدگی کرده‌اند صلاحیت پزشکی لازم را نداشته‌اند و همچنین این احتمال وجود دارد که آنها در مواردی با عدم رسیدگی مناسب به زندانیان، سوگند پزشکی‌شان را زیر پا گذاشته‌اند.
یرواندا آبراهامیان، ژانت آفاری، نوام چامسکی، علی بنوعزیزی و حمید دباشی از جمله چهره‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر