۱۳۹۵ اردیبهشت ۳, جمعه

افشین سهراب‌زاده به اعتصاب غذای خود پایان داد

افشین سهراب زاده
افشین سهراب‌زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان میناب، روز پنج شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه، پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا، به اعتصاب خود پایان داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب‌زاده، زندانی سیاسی کرد که از روز یکشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در اعتراض به محرومیت از رسیدگی درمانی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی، با دوختن لب‌هایش اعلام اعتصاب غذا کرده بود، با قول مساعدت مسئولین زندان مبنی بر پیگیری خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داد.
مسئولین زندان اظهار داشته‌اند که در این ماه در خصوص درخواست اعزام به مرخصی استعلاجی‌اش با دادستانی صحبت کرده و وضعیت وی را پیگیری می‌کنند. افشین سهراب‌زاده اعلام کرده است که در صورت عدم رسیدگی به وضعیت وی تا ماه آینده، اقدام به خودکشی خواهد کرد.
لازم به یادآوری است که در روز پنج شنبه ۵ فروردین‌ماه، افشین سهراب‌زاده در پی وخامت حال به بیمارستان میناب اعزام و پس از یک روز به زندان میناب بازگردانده شد. به این زندانی سیاسی اعلام‌شده است که امکان معالجه وی در میناب وجود ندارد و باید در اسرع وقت به یکی از بیمارستان‌های مجهز در شهرهای بزرگ منتقل شود. این در حالی است که با توجه به هزینه‌های بالای معالجه، امکان درمان وی در این بیمارستان‌ها مقدور نمی‌باشد.
شایان‌ذکر است که در ۱۵ اسفندماه سال ۹۴، دادستان شهرستان کامیاران طی نامه ایی با درخواست مرخصی افشین سهراب‌زاده موافقت کرده و میزان وثیقه درخواستی را صد میلیون تومان اعلام کرده بود اما پس از تهیه وثیقه و مراجعه خانواده این زندانی به دادستانی میناب، مسئولین مقدار وثیقه از صد میلیون به دویست میلیون افزایش داده‌اند.
افشین سهراب‌زاده چندی پیش جهت درمان به تهران اعزام‌شده بود و بدون هیچ درمانی دوباره به زندان میناب منتقل گردید.
لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی از جراحت‌های ناشی از شکنجه، خونریزی داخلی و بیماری سرطان روده رنج می‌برد.
پیش‌تر کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان، با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر میناب، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما «دادگستری استان کردستان» در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرده بود.
افشین سهراب‌زاده، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در زندان میناب محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر