۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

افزایش فشارها بر روی رمضان احمد کمال

 افزایش فشارها بر روی رمضان احمد کمال
صبح روز جاری دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ رمضان احمد کمال زندانی سیاسی بند ۴ در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر مورد دشنام و سخنان رکیک رئیس زندان قرار گرفت.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ صبح روز جاری رمضان احمد کمال برای اعزام به بیمارستان احضار شده بود و همبندیان وی با کمک یک صندلی این زندانی سیاسی را به زیر هشت برده و در آنجا ماموران از زندانیان خواستند که برگردند و گفتند خودمان احمد کمال رو به آمبولانس می بریم.
ولی در همین حال بجای انتقال این زندانی سیاسی به آمبولانس وی را به اتاق رئیس بند برده و مردانی رئیس زندان که در آنجا منتظر احمد کمال بوده با اشاره به این زندانی می گوید جلو بیا ببینم مشکل تو چیست؟ رمضان احمد کمال با سختی از روی صندلی بلند می شود در همان زمان مردانی با دشنام و سخنان رکیک به او می گوید که تمارض می کنی تو هیچ مشکلی نداری و او را از اتاق بیرون می کشد. در حالی که وی دست به دیوار به سمت سالن در حرکت بود با شدت به زمین می خورد، و زندانیان او را با همان حال به سلولش منتقل می کنند.
این زندانی از روز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذا زده واعلام کرده تا رسیدگی کامل به وضعیت جسمانی و عمل جراحی دستش که از ناحیه بازو و مچ فلج شده است دست از اعتصاب غذا بر نخواهد داشت.
رمضان احمد کمال زندانی سیاسی و از شهروندان کرد سوریه در بهار ۱۳۸۷ به همراه دوست خود فرحان چالش به اشتباه وارد مرز ایران شد. رمضان احمد به واسطه همین اشتباه توسط مأموران وزارت اطلاعات مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دست و پا به شدت آسیب دید و بعلت رسیدگی نکردن دست وی دچار آسیب جدی شده است. این زندانی بعد از زخمی شدن توسط مأموران بازداشت و به سلول‌های انفردی اطلاعات ارومیه سپرده شد.
 این زندانی سیاسی در طی دو هفته بازداشت و نگهداری در انفرادی اطلاعات تحت سخت‌ترین نوع بازجویی و شکنجه‌ها قرار داشت. پس از دو هفته بازجویی و شکنجه  دادگاه وی را به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان به اعدام محکوم کرده و حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس و تبعید به قروین کاهش یافت.
رمضان احمد کمال با وضعیت اسف بار به دلیل جراحت و وخامت جسمانی ابتدا به بند ۳۵۰ زندانیان سیاسی و امنیتی اوین و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شد. این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا کنون در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و رجایی شهر نگهداری شده و در تمام مدت زمان بازداشت خود از کوچکترین حقوق انسانی محروم مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر