۱۳۹۵ فروردین ۷, شنبه

فشار بر سحرخیز تمامی ندارد: تحمیل هزینه های ۳ نگهبان در بیمارستان


isa-Saharkhiz-sahamenws-3241

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که “عیسی سحرخیز” برای ادامه درمان و تکمیل مراحل پزشکی با یک باج‌خواهی آشکار از سوی برخی مسوولان زندان اوین مواجه شده است.
به گزارش سحام٬ این روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، ۴ ماه پیش از انتخابات توسط ماموران سپاه پاسداران دستگیر و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد تا نتواند در فرایند انتخابات ۷ اسفند ایفای نقش کند.
مدیر پیشین دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل به دلیل بیماری‌های متعدد و عوارض ناشی از اعتصاب‌ غذاهای چندباره که درمجموع ۲ ماه و نیم به‌طول انجامید اکنون در مرکز قلب تهران بستری است.
سحرخیز در جریان دستگیری‌های گسترده پس‌از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز بازداشت و ۴ سال و نیم زندانی و بیماری‌های قلبی، عروقی و کلیوی موجب بستری شدن طولانی وی در مرکز قلب تهران شد و در نهایت نیز بدون داشتن حتا یک روز مرخصی، از همین بیمارستان آزاد شد.
آقای سحرخیز در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۹۴ به‌دلیل سنکوپ و در شرایط اضطراری به بیمارستان انتقال یافت و در آن زمان نپذیرفت که در بیمارستان‌هایی چون “شهدا” و “طالقانی” بستری شود.
سحام دریافته که مقامات زندان اوین اکنون تهدید کرده‌اند چنانچه آقای سحرخیز از پرداخت هزینه‌ی غذای(صبحانه، ناهار و شام) سه مامور مراقب‌اش که حدود ۲/۵ میلیون تومان در ماه می‌شود، خودداری کند وی را به مراکز درمانی عمومی و غیرتخصصی انتقال خواهند داد.
این در شرایطی است که درحال حاضر غذای زندانیان و ماموران مراقب آنان از طریق سازمان زندان‌ها تامین می‌شود. از جمله ۴ زندانیانی که پیش‌از این (پاییز و زمستان ۱۳۹۴) در همین مرکز قلب تهران بستری بودند.
این درحالیست که “خسرو منصوریان” و سعید رضوی‌فقیه از زندان اوین و “نعیمی” و “قطان” از زندان رجایی‌شهر با چنان تهدیدهایی مواجه نشدند. اما منصوریان از اعضای نهضت آزادی ایران که چندی پیش آزاد شد، در یک مرحله با مورد مشابهی مواجه اما از پرداخت‌های غیرقانونی خودداری کرده است.
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات عنوان کرده: در صورتیکه این نوع باج‌خواهی که به “حاجیلو” معاون دادستان تهران نسبت داده می‌شود ادامه یابد آماده است تا به زندان اوین بازگردد اما به بیمارستان‌های دولتی و غیرتخصصی نخواهد رفت.
گفتنی‌است، که پزشکی قانونی در دوره‌های گذشته و طی چند مرحله حکم «عدم تحمل کیفر» را برای آقای سحرخیز و به خاطر وخامت وضع جسمانی صادر کرده بود و به همین دلیل وی به مدت ۲۰ ماه در مرکز قلب تهران و تا زمان آزادی، بستری بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر