۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت سعید ملک پور از متهمان جرایم سایبری


 saeid malekpoor

نهادهای امنیتی پس از حدود هشت سال تحمل حبس همچنان از آزادی زودهنگام یا موقت سعید ملک پور، زندانی جرائم ساپبری محبوس در زندان اوین ممانعت بعمل می آورند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران در گفتگو با نزدیکان آقای ملک پور مدعی شده است، درخواست عفو، مرخصی و آزادی مشروط سعید ملک پور زندانی محکوم به حبس ابد و نیز هفت سال و نیم زندان را برای موافقت با اطلاعات سپاه پاسداران در میان گذاشته است، این نهاد امنیتی نیز مخالفت خود را با تمام درخواستهای آقای ملک پور برای عفو یا مرخصی اعلام داشته است.
خواهر سعید ملک پور با اعلام این خبر در مورد آخرین وضعیت حقوقی وی در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “همانطور که همیشه گفته ام سعید بی گناه است و سپاه پاسداران به جز اعترافات اجباری زمان بازجویی هیچ مدرکی ندارد. درخواست عفو و آزادی مشروط و یا حتی مرخصی او نیز توسط دادستانی به اطلاعات سپاه پاسداران ارجاع شده و سپاه با آنها مخالفت کرده است.”
این در حالی است که تلاش ها و درخواست خانم ملک پور از دولت کانادا نیز در خصوص کمک به این پرونده بی نتیجه مانده است.
خواهر این فارق التحصیل دانشگاه صنعتی شریف همچنین در ادامه گفتگو خواستار انتشار و رسانه ای شدن تلاش هایش شد و افزود: “خیلی امیدوار بودم که دولت جدید و لیبرال کانادا در این مورد به ما کمک خواهد کرد. به نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو و وزیر امورخارجه آقای استفان دیون نامه نوشتم. دفتر آقای ترودو از من خواستند درخواست خود را به وزارت امور خارجه کانادا بدهم. آقای دیون هم بعد از سه ماه جواب من را داد. در این مورد اظهار تاسف کرده و طوری وانمود کردند که انگار هیچ اطلاعی از این پرونده ندارند و گفتند چون سعید شهروند کانادا نیست، ما کاری نمی توانیم بکنیم. این یک شوک برای من بود و اصلا چنین انتظاری نداشتم و هم اکنون دستم بسته است و نمی دانم از کجا باید درخواست کمک کنم.”
سعید ملک پور در مهرماه ۱۳۸۷ در تهران دستگیر شد و از سوی بخش سایبری سپاه پاسدارات به مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان متهم شد. تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی الارض از جمله اتهاماتی بود که برای سعید ملک‌پور در نظر گرفته شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی بابت آن اتهامات به اعدام بعلاوه هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد، این حکم در دی ماه ۱۳۹۰ در دیوان عالی کشور تأیید شد و در ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، برای اجرای احکام ارسال شد ولی بعدا با یک درجه تخفیف حکم اعدام به حبس ابد تبدیل شد.
سعید ملک پور طی نامه ای از درون زندان گفته است که از زمان بازداشت به مدت ۳۲۰ روز در حبس انفرادی، بدون ملاقات و بدون دسترسی به کتاب و روزنامه به سر برده و تنها یک جلد قرآن، یک مهر و یک بطری آب در اختیار داشته است و در تمام این مدت زیر فشار و شکنجه بوده است. پدر او در آخرین روزهای اسفند ۸۷ فوت کرده ولی حدود ۴۰ روز بعد در یک تماس تلفنی ۵ دقیقه‌ای از این امر مطلع شده است.
بازجویان با فشار و نیز طرح این مساله که فیلم‌های مصاحبه برای دریافت بودجه پروژه گرداب سپاه پاسدارات است و وعده آزادی با وثیقه او را راضی به اعتراف تلویزیونی کرده‌اند و پخش این اعترافات بدون پوشش صورت و در فاصله روز سوم تا هفتم درگذشت پدرش ضربه سختی به خانواده او وارد آورده است.
ملک‌پور همچنین گفته است در صورت بررسی پرونده توسط کارشناس کامپیوتر و اینترنت می‌تواند بی‌گناهی خود را ثابت کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر