۱۳۹۵ فروردین ۶, جمعه

اعلام نتیجه‌ی دادگاه تجدید نظر مصطفی عزیزی


 Mostafa Azizi

حکم مصطفی عزیزی، نویسنده و هنرمند ایرانی که در دادگاه بدوی توسط قاضی صلواتی به تحمل ۸ سال زندان محکوم شده بود، در شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پورعرب، به ۳ سال حبس و جزای نقدی تقلیل یافته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل  تارنمای “خبرنگاری جرم نیست”، حکم مصطفی عزیزی، نویسنده و هنرمند ایرانی که در دادگاه بدوی توسط قاضی صلواتی به تحمل ۸ سال زندان محکوم شده بود، در شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر بیست و نهم شهریور ماه سال گذشته مورد دادرسی قرار گرفت، بر اساس حکم صادره دادگاه تجدید نظر حکم وی ۳ سال در نظر گرفته شده است که طبق ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با تجمیع جرائم حداکثر ۲ سال از این حکم قابلیت اجرایی شدن دارد.
گفتی ست که بنا به اعلام شفاهی به وکیل آقای عزیزی، هم‌چنین در این دادگاه برای اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، وی به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.
آقای عزیزی، ۱۱ خردادماه ۱۳۹۴ توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” محاکمه و به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده‌ی مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده‌ی تلویزیون ایران بود که از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود. وی اندکی پس از بازگشت به ایران، در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۳، بازداشت شد.
آقای عزیزی یک ماه اول بازداشت خود را در بند دو-الف زندان اوین، تحت نظر سپاه پاسداران، به سر برد و به تازگی و پس از تحمل بیش از یک سال و یک ماه حبس در این زندان، به مرخصی نوروزی اعزام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر