۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

پدر امیر امیرقلی: مصادیق اتهامات فرزندم قانونی نیست، امیدوار به شکسته شدن حکم ۲۱ سال زندان هستم


امیر امیرقلی

پدر امیر امیرقلی، زندانی عقیدتی که به ۲۱ سال زندان در دادگاه انقلاب محکوم شده است گفت پس از گذشت یکسال و نیم حبس و در آستانه سال نو قاضی پرونده با آزادی او با قرار وثیقه تا صدور حکم نهایی مخالفت کرده است. او همچنین گفت امیدوار است دادگاه تجدید نظر فرزندش با «سعه صدر» و با  توجه به مستندات قانونی اتهامات فرزندش را بررسی کند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، پدر این زندانی عقیدتی درباره خواسته اش از مقامات قضایی کشور گفت: «من از مسئولان قضایی می خواهم که بر اساس حق به پرونده پسرم نگاه کنند و به خواسته آقایانی که حتی بویی از انسانیت هم نبرده اند نگاه نکنند. آیا باید فعالیت اجتماعی جوانان منجر به زندان شود؟ من به عنوان یک پدر وقتی به مستندات اتهامات فرزندم نگاه می کنم هیچکدام از آنها را موجه و قانونی برای زندان رفتنش نمی بینم. واقعا حمایت از بچه های کار، مردم کوبانی و کارگران شهرداری باید منجر به زندان شود؟ من امیدوار به شکستن حکم در دادگاه تجدید نظر هستم.»
امیر امیرقلی، دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین که در سال ۱۳۷۸ به علت فعالیت های دانشجویی اخراج شد، در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و ۵۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف سپاه زندان اوین بود. پس از آن به بند هشت زندان عمومی منتقل شد که تاکنون در آنجا به سر می برد.
او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در دی ماه ۱۳۹۴ به ۲۱ سال حبس تعزیری به اتهامات «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»،«اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد. در این حکم نوشته شده طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی حداکثر مجازات این حکم، هفت سال ونیم قابلیت اجرا دارد. در حال حاضر وکیل او درخواست تجدید نظر در حکم را داده و پرونده در انتظار تعیین زمان دادگاه تجدید نظر است.
عباس امیرقلی با اظهار اینکه هیچکدام از مصادیق اتهامات فرزندش قانونی و قابل توجیه نیست به کمپین گفت: «هیچکدام از اتهامات امیر مستندات موجهی ندارد. او به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده چون طبق آنچه در حکمش نوشته شده است در مقابل دفتر سازمان ملل در سال ۱۳۹۳ در اعتراض به حملات داعش به مردم کوبانی تجمع کرده یا در مقابل ساختمان شهرداری تهران در اعتراض به ضرب و شتم دستفروشان مترو توسط ماموران شهرداری تجمع کرده، یا در مقابل زندان اوین در زمان آزادی زندانیان امنیتی به همراه آدم های دیگر به استقبال رفته است.»
پدر امیر امیرقلی در ادامه گفت: «کارهایی که پسرم انجام داده در راستای فعالیت های بشردوستانه بوده است. در آن زمان که او در مقابل دفتر سازمان ملل در اعتراض به حملات داعش به مردم کوبانی تجمع کرده بود همه دنیا صدایشان در آمده بود و حتی پس از نماز جمعه نیز بسیاری علیه این اقدامات داعش تظاهرات کردند. من متوجه نمی شوم چطور یک سری تظاهرات قانونی است و یک سری نه.»
عباس امیرقلی همچنین گفتیا مثلا گفته اند امیر به استقبال زندانیان امنیتی پس از اتمام حبس شان می رفته است، اما کسانیکه به استقبالشان می رفته دیگر زندانی نبودند و آزاد شده بودند. ما نمی توانیم هر کسی که به استقبال دیگری می رود به اتهام اجتماع و تبانی دستگیر کنیم. خنده دار است. دیگر پس نمی توان به استقبال دوست نزدیک خود که از خارج آمده نیز به فروگاه رفت مبادا که به اتهام اجتماع و تبانی دستگیرت کنند.»
پدر امیر امیرقلی با تاکید بر اینکه هیچکدام از فعالیت های فرزندش بر علیه پایه ها و ارکان نظام و مسوولان نبوده است، گفت: «به دلیل آنکه امیر نوشته های بعضی ها را در فیس‌بوک یا توییتر “لایک” کرده یا به اشتراک گذاشته، اتهام توهین به مقدسات زده اند. نوشته هایی بوده که با زبان طنز وقایع مذهبی را به چالش کشیده اما آیا “لایک” کردن یک سری جملات در فضای مجازی توهین به مقدسات می شود؟فرزند من به دو اتهام اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی فقط برای شرکت در تجمع مقابل سازمان ملل محکوم شده است.»
عباس امیرقلی با اظهار اینکه این زندانی هیچکدام از اتهامات خود را در دادگاه نپذیرفته است به کمپین گفت: «امیر و وکیلش در دادگاه دفاع کردند اما بدون اینکه به دفاعیات آنها توجهی شود و بدون مصادیق درست و قانونی فرزندم محکوم شد. برای من اصلا قابل فهم نیست.»
پدر امیر امیرقلی درباره وضعیت فعلی او در زندان اوین گفت: «بند هشت زندان اوین کمترین امکانات رفاهی را دارد. در ضمن اینکه به دلیل مشکلی که امیر در ناحیه لوزالمعده دارد، باید مرتب تحت نظر باشد و قند خونش آزمایش شود اما متاسفانه در این یکسال و نیم حبس آزمایشی نشده و ما برایش نگرانیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر