۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

افشین بایمانی و مسعود عرب چوبدار اعلام اعتصاب غذا کردند


افشین بایمانی مسعود عرب چوبدار

افشین بایمانی و مسعود عرب چوبدار، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر، در اعتراض عدم رعایت اصل تفکیک جرائم اعلام اعتصاب غذا کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین بایمانی و مسعود عرب چوبدار در اعتراض به انتقال تعدادی از زندانیان سیاسی به بند عمومی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، از روز دوشنبه ۹ فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زدند.
لازم یادآوری است که صبح روز شنبه ۲۲ اسفند ماه، گارد ویژه زندان به بند چهار سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر هجوم برده و در پی آن فرید آزموده را به بند یک و ایرج حاتمی به بند سه سالن ۱۲ زندان رجایی شهر منتقل کردند. فرید آزموده و بهزاد ترحمی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، اعلام اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در پانزدهمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برند.
شایان به ذکر است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
لازم به توضیح است، هر یک از این زندانیان سیاسی نزدیک به دو سال در سلول انفرادی گذرانده‌اند و این انفرادی طولانی‌مدت جز حکم صادر محسوب نشده است. طبق قانون هر روز حبس در سلول انفرادی و زندان باید جز حکم صادر محسوب شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر