۱۳۹۵ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

زندانیان معترض همچنان در اعتصاب غذا


 etesabe ghaza

حسین رونقی ملکی، سعید رضوی فقیه، ایرج حاتمی، فرید آزموده و بهزاد ترحمی پنج زندانی سیاسی و امنیتی معترض به شرایط خود همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی و سعید رضوی فقیه دو زندانی عقیدتی و سیاسی بیمار در بند هفت زندان اوین به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان به ترتیب در چهارمین و هفتمین روز اعتصاب غذای خود هستند. تا این لحظه به درخواست های آنان رسیدگی نشده است.
یکی از نزدیکان حسین رونقی ملکی در مورد دلیل اعتصاب غذای حسین رونقی به گزارشگر هرانا گفته بود: “حسین از قبل از عید بدون هیچ درمان و دارو و اعزامی در زندان مریض احوال مانده است، برای آزادی یا مرخصی نوروزی‌اش هم هیچ اقدامی انجام نشده و به خانواده اش هم هیچ جوابی نمی دهند. حسین به صورت غیرقانونی در زندان است، حکم حسین در آن زمان متوقف شده بود و هم از طرف پزشکی قانونی عدم تحمل کیفر گرفته بود، و هم عفو گرفته بود و همچنین آزادی مشروط بر اساس مواد ۵۰۴ و ۲۹۷ داشت اما هیچ‌یک از آن‌ها اجرا نشد. این درحالی است که مسئولین زندان اوین نیز حسین را با تهدید و توهین، اذیت می کنند.”
همچنین آقایان ایرج حاتمی، فرید آزموده و بهزاد ترحمی از کارمندان سابق وزارت دفاع، سه زندانی امنیتی در زندان رجایی شهر کرج هستند که در اعتراض به انتقال آن‌ها از سالن ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به بندهای مختلف عمومی، از پیش از نوروز در اعتصاب غذا هستند. مسئولین زندان رجایی شهر نسبت به خواسته آنان که بازگشت به سالن ۱۲ بر اساس اصل تفکیک جرایم است بی تفاوتی پیشه کرده اند.
شایان ذکر است امید رحمانی و رسول شکری، دو زندانی با اتهامات مالی که از سال ۹۰ در زندان ارومیه نگهداری می شوند و از روز یک‌شنبه ۲۳ اسفندماه در پی اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شده بودند، روز یکشنبه هفته جاری با وعده مساعد مسئولین برای رسیدگی به مشکلات اشان به اعتصاب غذای خود پایان داده و به بند منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر