۱۳۹۵ فروردین ۶, جمعه

هشدار عفو بین الملل در مورد اعدام قریب الوقوع هیمن اورامی نژاد

 afv
سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای نسبت به اعدام قریب الوقوع «هیمن اورامی نژاد» که به ارتکاب قتل عمد در نوجوانی به اعدام محکوم شده است هشدار داد و خواستار توقف این حکم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل خواستار توقف حکم اعدام کودک-مجرم هیمن اورامی نژاد شد که چندی پیش حکمش در دیوان عالی کشور تایید شده بود و به او اطلاع داده اند بعد از ۱۳ فروردین حکمش اجرا خواهد شد.
در بیانیه عفو بین الملل آمده است: “به هیمن اورامی نژاد، مرد جوان ایرانی در صف اعدام برای جرمی که در کودکی مرتکب شده، گفته شده است که به زودی بعد از ۱ آوریل وقتی که تعطیلات ۱۳ روزه سال نو ایران تمام می شود اعدام خواهد شد.”
در این بیانیه تاکید شده است: “هیمن اورامی نژاد در آگوست ۲۰۱۲ در سن ۱۷ بعد از یک دعوای منجر به فوت پسر دیگری از طریق چاقو زدن محاکمه و به اعدام محکوم شد. وی در آن زمان ۱۷ سال داشت و هم اکنون ۲۱ ساله و در زندان سنندج در غرب استان کردستان منتظر اعدام است. به او گفته شده است که به زودی بعد از ۱ آوریل وقتی که تعطیلات ۱۳ روزه سال نو ایران تمام می شود اعدام خواهد شد.”
سازمان عفو بین الملل ضمن «ناعادلانه خواندن دادگاه وی بدون حضور وکیل» و اشاره به اینکه اعتراف به قتل در حین بازجویی در پلیس آگاهی و احتمالا زیر شکنجه بوده است، خواستار توقف بلادرنگ این حکم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر