۱۳۹۵ فروردین ۷, شنبه

تبریک امنیتی‌ها به زرتشتی‌ها !

علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی و وزیر سابق اطلاعات در امور اقوام و اقلیت‌های دینی تولد آشوزرتشت را به زرتشتیان ایران تبریک گفت.
                                                 
به گزارش «محبت نیوز» در حالیکه زرتشتیان ایران زیر فشار بازجویی و تهدیدهای نهادهای امنیتی با محدودیت‌های فراوانی روبه رو هستند دستیار ویژه رئیس جمهور به مناسبت سالروز تولد زرتشت پیام صادر کرد.
در این پیام که «ایسنا» آن را منتشر کرد با اشاره به اینکه آشوزرتشت از نخستین پیام‌آوران یکتاپرستی در جهان و یک ایرانی بوده آمده: «زرتشتیان با الهام از فرامین کتاب مقدس خود، اوستا، همواره میراث‌دار بخش مهمی از فرهنگ ایران زمین بوده‌اند.»
یونسی مدعی شده «امروز ایرانیان زرتشتی در کنار هموطنان مسلمان خود، در سرزمین مادری‌شان ایران، با آرامش و مودت در توسعه، پیشرفت و شکوفایی این سرزمین، مشارکت دارند.»
زرتشتیان ایران همچون دیگر اقلیت‌های دینی و مذهبی با تهدیدات زیادی روبه رو هستند و به خصوص در سال‌های گذشته محدودیت‌های زیادی برای آنها ایجاد شده است. از جمله احضار و بازجویی شهروندان زرتشتی، تهدید مسئولان “بنیاد فرهنگی جمشید”، عدم استخدام آنها در مشاغل دولتی و حتی غیردولتی و سخت‌گیری بر آنها برای اجرای مراسم آئینی خود از جمله این محدودیت‌هاست.
موارد زیادی از تبعیض در خصوص آنها نیز وجود دارد. همچون ماده ۸۸۱ قانون مدنی و اعمال نظرهای غیرقانونی در استخدام ایرانیان غیرمسلمان. طبق ماده ۸۸۱ قانون مدنی “کافر نباید از مسلمان ارث ببرد” و در مورد ادیان شناخته شده در قانون اساسی نیز این قانون اعمال می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر