۱۳۹۵ فروردین ۵, پنجشنبه

آزادی محمد سعید نادری پس از شش روز بازداشت


 Mahammad Saeed Naderi

محمد سعید نادری، دانشجوی انصرافی دانشگاه یاسوج، پس از شش روز بازداشت توسط نیروهای امنیتی، روز گذشته آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدسعید نادری، دانشجوی سابق رشته‌ی فیزیک دانشگاه یاسوج، صبح پنج شنبه‌ی گذشته، بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۹۴ از طرف نیروهای امنیتی احتمالا وابسته به بسیج یا سپاه ایلام در شهرستان ایوان(واقع در استان ایلام) در منزل پدری خود توسط سه مامور لباس شخصی بازداشت شد.
یک منبع آگاه در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت “ماموران هنگام بازداشت، اقدام به تفتیش و ضبط برخی وسایل شخصی وی نیز کردند”.
این فعال سیاسی طیف چپ روز گذشته و پس از شش روز بازداشت، در ساختمان بسیج جامعه زنان ایلام بدون طی هیچ روال قانونی رها شده است.
وی که در طی مدت بازجویی به دلیل فعالیت‌های دانشجویی‌ و سیاسی اش مورد سوال و بدرفتاری قرار گرفته بود، برخلاف نص صریح قانون هیچگونه قرار بازداشت، تفهیم اتهام رسمی نداشته است و هیچ مرجع قضایی را نیز ملاقات نکرده است، نحوه آزادی او نیز موید غیرقانونی بودن این بازداشت است.
گفتنی‌ست نادری پیش از این نیز در جریان یک سلسله فعالیت‌های دانشجویی، در دانشگاه یاسوج توسط کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شده است؛ وی پس از گذشت دو ترم به واسطه‌ی آنچه که “برخی فشارها” می خواند از ادامه تحصیل انصراف داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر