۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

اعتصاب سه زندانی محبوس در زندان رجایی شهر


زندان رجایی شهر

سه زندانی سیاسی – امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج حاتمی، زندانی سیاسی پس‌ازآنکه در اواخر اسفندماه به‌طور ناگهانی به همراه فرید آزموده و بهزاد ترحمی به بندهای عادی زندان رجایی شهر منقل شدند، دست به اعتصاب غذا زدند.
لازم به ذکر است،، فرید آزموده و بهزاد ترحمی که روز شنبه ۲۲ اسفندماه به بند عمومی زندان رجایی شهر انتقال‌یافته بودند، در اعتراض به این انتقال غیرقانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، اعلام اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در چهاردهمین روز از اعتصاب خود به سر می‌برند.
صبح روز شنبه ۲۲ اسفندماه، گارد ویژه زندان به بند چهار سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر هجوم برده و در پی آن فرید آزموده را به بند یک، ایرج حاتمی به بند سه سالن ۱۰ و ایرج حاتمی به بند ۳ زندان رجایی شهر منتقل کردند.
رئیس زندان علت این نقل‌وانتقال را دستور دادسرای نظامی اعلام کرده است که با مراجعه خانواده زندانیان، دادسرای نظامی دستور هرگونه نقل‌وانتقال را تکذیب کرده است.
شایان به ذکر است که در بند عمومی زندانیان جرائم مواد مخدر و جرائم خطرناک نگهداری می‌شوند و بعضاً زندانیان سیاسی پس از انتقال به این بند امنیت جانی ندارند و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
لازم به توضیح است، هر یک از این زندانیان سیاسی نزدیک به دو سال در سلول انفرادی گذرانده‌اند و این انفرادی طولانی‌مدت جز حکم صادر محسوب نشده است. طبق قانون هر روز حبس در سلول انفرادی و زندان باید جز حکم صادر محسوب شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر