۱۳۹۵ مهر ۲۹, پنجشنبه

محرومیت یک زندانی سیاسی از رسیدگی درمانی در زندان مسجدسلیمان


چنگیز قدم‌خیر

چنگیز قدم‌خیر، زندانی سیاسی، با وضعیت وخیم جسمی و محروم از رسیدگی درمانی در زندان مسجدسلیمان نگهداری می‌شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، چنگیز قدم‌خیر، زندانی سیاسی تبعیدی که در زندان مسجدسلیمان محبوس می‌باشد، در وضعیت جسمی وخیمی به سر می‌برد و مسئولان زندان و وزارت اطلاعات از انتقال وی به بیمارستان و درمان وی ممانعت به عمل می‌آورند.
شبکه حقوق بشر کردستان در خصوص سلامتی چنگیر قدم‌خیر نوشت:“ این زندانی سیاسی در زمان بازداشت در ناحیه‌ نزدیک کلیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و تاکنون گلوله از بدنش خارج نشده است و این سبب شده که محل اصابت گلوله و کلیه‌اش دچار عفونت شود. این زندانی به دلیل امکانات محدود بهداری زندان مسجدسلیمان و نیاز به معالجه، یک بار به مرخصی استعلاجی اعزام شد و در این مدت از سوی دکتر متخصص مورد معاینه قرار گرفت. به دلیل عدم تمدید مرخصی و زمان محدود مرخصی، امکان انجام عمل جراحی برای این زندانی سیاسی فراهم نبوده و هم‌اکنون نیز درخواست اعزام به مرخصی استعلاجی او با مخالفت اداره‌ اطلاعات کامیاران مواجه شده است.
چنگیر قدم‌خیر در خردادماه سال ۹۰ به همراه سه تن دیگر به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه سنندج بازداشت شد.
وی در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام محاربه از طریق عضویت در کومله به ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجدسلیمان محکوم شد و روز ۲۹ شهریورماه همان سال حکم این زندانی در زندان به وی ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر