۱۳۹۵ آبان ۱۰, دوشنبه

پس از چهار روز بازداشت؛ محمدرضا عالی پیام آزاد شد


محمدرضا عالی پیام

محمدرضا عالی پیام، شاعر منتقد که پیش تر در پاسارگاد شیراز بازداشت شده بود، عصر روز جاری از بازداشتگاه اطلاعات آزاد گشت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا عالی پیام، شاعر منتقد در هفتم مهرماه در پاسارگاد شیراز ضمن ضرب وشتم دستگیر و پس از چهار روز بازداشت، طی روز دوشنبه از بازداشتگاه اطلاعات آزاد شد.
به گفته خانواده این شاعر معاصر، وی پس از دستگیری به داروهای ضروری خود و غذا دسترسی نداشته و در مدت بازداشت در پی وخامت حال به بیمارستان منتقل شده است.
محمدرضا عالی پیام ملقب به هالو، شاعر معترض، عضو کانون فیلم‌نامه نویسان سینمای ایران و مدیرمسئول مؤسسه تبلیغاتی دایره مینا، در آخرین مورد در روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ بازداشت و به اتهام «اتهام تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» محاکمه شد. وی با پایان دوران محکومیت، روز چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴، از زندان رجایی شهر آزاد گردید.

۲ نظر:

  1. یزدان نگهدارش. ما ایرانیان باین مرد بزرگ، شاعر، میهن پرست و فعال سیلسی احترام میگذاریم و آرزوی تحقق خواسته هایش بر علیه این جمهوری جنگ و جنون هستیم

    پاسخحذف
  2. خوش آمدید بامید حضرت عشق بزودی حاکمین در رفتارشان با منتقدین تغییر محسوس خواند داد . چرا که شاهد اجتماع ملت شریف ایران در پاسارگاد بودند. در حکومت و رژیم مشروطه سلطنتی هم چنین گرد هم آیی را هرگز شاهد نبودیم. یا علی

    پاسخحذف