۱۳۹۷ فروردین ۳, جمعه

ارژنگ داوودی در زندان زاهدان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 ، زندانی سیاسی که در ماه های اخیر مجددا به زندان زاهدان منتقل شده ، ۲۱ روز است در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است........
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ارژنگ داوودی در دی ماه سال ۹۶ از زندان زابل به زندان زاهدان منتقل و در اتاق زندانیان جرایم خطرناک محروم از تماس و حق هواخوری نگهداری شده؛ این زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط نگهداری‌اش از ۱۲ اسفند ۹۶ در اعتصاب غذا به سر برده است.
ارژنگ داوودی  از بیماری دیابت رنج می برد و اعتصاب غذا می تواند وضعیت جسمانی وی را شدیدا به خطر بیاندازد اما مسئولان زندان تا کنون واکنشی نسبت به وضعیت او نداشته اند.
این زندانی سیاسی در پیام نوروزی‌اش اعلام کرده است: «هر چند که این عید به کام من تلخ است. اما با امید که امسال سال پیروزی و آزادی باشد؛ آرزو دارم کام همگی شیرین باشد».
ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی در مهرماه سال ۹۵ از زندان رجایی شهر به زندان زابل تبعید شد. او در جریان تبعید چندین بار چندین بار از زندان زابل به زاهدان منتقل شده است.
ارژنگ داوودی، پس از ۱۵ سال حبس، همچنان از حق مرخصی محروم می‌باشد. این در حالی است که این زندانی سال خورده به دلیل ابتلا به بیماری‌های مختلف و شرایط زندان در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.
ارژنگ داوودی در آبان‌ماه ۱۳۸۲ دستگیر و ۱۶ ماه پس از بازداشت به اتهام راه‌اندازی و تأسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» توهین به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و روحانیان و توهین به مقدسات به ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.
در تیر ماه ۱۳۹۳، شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج این زندانی سیاسی را به اتهام «محاربه از راه ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» به اعدام محکوم کرد که این حکم در فروردین‌ماه ۹۵ به ۵ سال حبس در تبعید کاهش یافت.
وی تاکنون در زندان‌های مختلفی از جمله، زندان‌های اوین، اهواز، بندرعباس و گوهردشت کرج محبوس بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر