۱۳۹۶ اسفند ۱۱, جمعه

تداوم نگرانی ها ؛ گزارشی از آخرین وضعیت بازداشت شدگان ۱۲ بهمن


 

پس از گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت تعدادی از فعالان مدنی در پرونده موسوم به ۱۲ بهمن ، از وضعیت پرونده بهنام موسیوند ، سعید اقبالی و نادر افشار همچنان خبری در دست نیست ، برای محمود معصومی ، شیما بابایی و داریوش زند قرار وثیقه صادر شده اما همچنان در زندان به سر می‌برند. سعید سیفی جهان دیگر متهم این پرونده در تاریخ ۷ اسفند ماه سال جاری با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نزدیک به یک ماه از بازداشت ۷ تن از فعالان مدنی در ۱۲ بهمن ماه سال جاری می‌گذرد، سه تن از این فعالان مدنی بازداشت شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و برای سه نفر نیز قرار وثیقه صادر شده است.
از وضعیت “بهنام موسیوند”، “سعید اقبالی” و “نادر افشار” همچنان خبری در دست نیست، برای “محمود معصومی”، “سیما بابایی” و “داریوش زند” قرار وثیقه صادر شده اما همچنان در زندان به سر می‌برند و سعید سیفی جهان نیز در تاریخ  ۷ اسفندماه سال جاری با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده است.

با وجود مراجعات مکرر خانوداه‌های اقبالی، افشار و موسیوند به نهادهای قضایی، همچنان وضعیت فرزندان آنان روشن نشده است. خانواده ها این نگرانی را دارند که فرزندانشان برای بیان اعتراف دروغین تحت فشار قرار گرفته باشند.

نزدیکان این افراد در گفتگو با هرانا تاکید کردند “فرزندان آنها صرفا کنشگران مدنی مستقلی هستند که در چارچوب قانون فعالیت می‌کرده‌اند و با هیچ گروه و دسته‌ای مرتبط نبوده و نیستند.”
لازم به یادآوری است در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری دست‌کم ۷ تن از فعالین مدنی به نام‌های ”محمود معصومی، سعید اقبالی، نادر افشاری، سعید سیفی جهان، داریوش زند، شیما بابایی و بهنام موسیوند” در نقاط مختلف ایران توسط نیرو های امنیتی بازداشت شده بودند.
از دلایل و جزییات بازداشت هماهنگ این فعالان مدنی کماکان اطلاعی در دست نیست. بااین‌حال می‌توان در نظر گرفت نیروهای امنیتی یک عملیات هماهنگ و سراسری که زنجیره‌ای از فعالان مدنی در اقصی‌نقاط کشور در بر می‌گیرد را رهبری کردند.
با توجه به محل نگهداری این افراد به نظر می‌آید وزارت اطلاعات متولی بازداشت این فعالان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر