۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

نسیم باقری شهروند بهایی از زندان آزاد شد



  شهروند   و از همکاران دانشگاه مجازی بهائیان پس از تحمل ۴ سال حبس از زندان اوین آزاد شد. خانم باقری در سال ۹۲ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود و در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ توسط چهار تن از ماموران وزارت اطلاعات که با در دست داشتن حکم تفتیش منزل و بازداشت ، به منزل ایشان مراجعه کرده بودند ، جهت اجرای حکم بازداشت کردند......
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسیم باقری شهروند بهایی و از همکاران دانشگاه مجازی بهائیان پس از تحمل ۴ سال حبس از زندان اوین آزاد شد.
نسیم باقری شهروند بهایی و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان نخستین بار در تاریخ ۲ خرداد سال ۱۳۹۱، همزمان با یورش هماهنگ نیروهای امنیتی به منازل و بازداشت اساتید و دست اندرکاران این موسسه علمی – آزاد، بازداشت و پس از چند ساعت با تودیع وثیقه آزاد شد.

خانم باقری چندین بار برای بازجویی احضار و در اسفندماه سال ۹۱ به دادسرای شهید مقدس زندان اوین فراخوانده شد و با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد. سپس در تاریخ ۱۶ مهر سال ۹۲،در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی به ۴ سال حبس محکوم شد. این حکم بعدتر در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

خانم باقری در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۹۳ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند نسوان زندان اوین منتقل شد. وی از بیماری تیروئید رنج برده و در طول مدت‌زمان زیادی از دوران حبس خود از مرخصی محروم بوده است.
بنا به گفته دفتر دادستان، کارشناسان وزارت اطلاعات بارها با مرخصی خانم باقری مخالفت کرده بودند و دادیار ویژه زندان در ملاقات با خانواده این زندانی گفته بود که چنانچه مخالفت با مرخصی خانم باقری از سوی وزارت اطلاعات نباشد قطعاً دادستان مخالفت کرده است لذا او به مرخصی نخواهند رفت.
خانم باقری که از تاریخ هشتم اردیبهشت ۹۳ در زندان اوین به سر برده بود تنها یک‌بار در دی ماه ۹۴ برای شرکت در مراسم ازدواج خواهرش به مرخصی ۶ روزه رفته بود.
خانم باقری به حکم دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور از طریق عضویت در موسسه غیرقانونی محکوم شده بود؛ منظور از موسسه غیرقانونی، دانشگاه مجازی بهاییان ایران است که وظیفه تدریس به دانشجویان محروم از تحصیل بهایی را به عهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر