۱۳۹۶ اسفند ۱۵, سه‌شنبه

ضرب و شتم ؛ شکستن انگشتان دست زندانی در زندان مرکزی زاهدان

 مهدی نارویی زندانی محبوس در زندان مرکزی زاهدان توسط رئیس یکی از اندرزگاههای این زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. شدت ضرب و شتم در حدی بوده که موجب شکستگی انگشتان دست و آسیب دیدن صورت این زندان شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی نارویی زندانی محبوس در زندان مرکزی زاهدان، دیروز دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ پس از اعتراض به مخالفت قاضی ناظر زندان با صدور مرخصی و درخواست خود مبنی بر ملاقات با وی، توسط “محمدعلی علیزاده رئیس اندرزگاه” به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. شدت ضرب و شتم در حدی بوده که موجب شکستگی انگشتان دست راست این زندانی و همینطور آسیب به سر و صورت او شده است.
مهدی نارویی، ۲۰ ساله، فرزند رمضان مدت ۲ سال است که به اتهام “سرقت مسلحانه و محاربه” در بند یک زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شود.

هرانا مورخ ۱۱ اسفندماه سال جاری گزارشی از خودکشی یک زندانی به نام “وحید صفرزهی” در زندان مرکزی زاهدان منتشر کرده بود که پس از اینکه چند بار تقاضای مرخصی‌اش رد شد با خوردن تیغ اقدام به خودکشی کرد منتشر کرده بود.

حسن روحانی طی سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن دولت خود، بارها بر حفظ حقوق شهروندی و اجرای کلیه‌ی مواد منشور حقوق شهروندی تاکید کرده و در وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود در پیش از انتخابات نیز بر اجرای کامل این منشور تاکید داشته است، با این حال اما وعده‌های آقای روحانی در پنجمین سال رئیس‌جمهوری ایشان همچنان در حد شعار مانده و عملی نشده است.
در ماده‌ی ۶۴ این منشور درباره‌ی حقوق بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان آمده است: “بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان حق دارند که از حقوق شهروندی مربوط به خود از قبیل تغذیه مناسب، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، ارتباط و اطلاع از خانواده،‌ خدمات آموزشی و فرهنگی، انجام عبادات و احکام دینی بهره‌مند باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر