۱۳۹۶ اسفند ۲۱, دوشنبه

دانشجویان ؛ انتقال مرضیه امیری به زندان و تداوم بی‌خبری از وضعیت پریسا رفیعی


 

 ، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و روزنامه نگار روز ۱۷ اسفندماه در پی شرکت در مراسمی به مناسب روز جهانی زن همراه با دهها تن دیگر بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی شب گذشته به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. از سوی دیگر بازداشت  ، فعال صنفی و دانشجوی هنر های زیبا دانشگاه تهران که در تاریخ ۶ اسفند ماه سال جاری بازداشت شده بود با گذشت ۱۴ روز همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرضیه امیری روزنامه نگار و دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران مورخ ۱۷ اسفندماه پس از تلاش برای شرکت در تجمعی به مناسبت روز جهانی زن همراه با تعداد پرشماری از فعالان مدنی بازداشت شد،.
بنابر آخرین گزارشات دریافتی این دانشجو پس از تکمیل مراحل بازجویی شب گذشته به بند عمومی زندان قرچک ورامین منتقل شد.

مرضیه امیری، فعال دانشجویی پیش از این نیز در اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات دی‌ماه” بازداشت و به مدت سه روز تحت بازجویی قرار گرفته بود.

همزمان با بازداشت خانم امیری، گزارش می شود از وضعیت پریسا رفیعی دیگر دانشجوی بازداشت شده در تاریخ ۶ اسفندماه اطلاع دقیقی در دست نیست، وی کماکان در بازداشت به سر می‌برد.

تفهیم اتهام پریسا رفیعی در تاریخ ۱۳ اسفندماه به اتمام رسیده و برای وی قرار بازداشت موقت صادر شده است. پس از پیگیری های مدوام خانواده و وکیل وی، سرانجام وکالت نامه به امضای او رسیده است.

به گفته نزدیکان خانم رفیعی، وی از زمان بازداشت تا کنون همچنان در سلول انفرادی به سر می برد.

 فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیتر خود از پیگیری وضعیت پریسا رفیعی خبر داد و نوشت “با خانواده پریسا رفیعی دیروز دیدار و گفت‌وگو کردم. پس از توضیح پدر ایشان پیگیری‌ها انجام شد و در نهایت ایشان شب گذشته تلفنی با خانواده‌اش صحبت کرد. امیدوارم مسئولان قضایی مساعدت کنند تا او در آستانه سال نو در کنار خانواده‌اش باشد”.
در چهارمین روز بازداشت این دانشجوی هنر پدر او طی یادداشتی کوتاه نوشت:

“از ارگان/نهاد بازداشت‌کننده‌ی او بی‌اطلاعیم. به طور شفاهی و از این طرف و آن طرف شنیده‌ایم که اطلاعاتِ سپاه او را بازداشت کرده اما به طور رسمی با ما تماس گرفته نشده و بیان نشده کجا و برای چه اتهام یا اتهاماتی او را بازداشت کرده‌اند؟!

اجازه داده نشده وکیلش او را ببیند و وکالتنامه را به امضایش برساند؛ در جریان اتهام یا اتهاماتش قرار بگیرد و نکات لازم را یادداشت نموده و ارائه کند.
حق قانونی اوست که از اولین دقایق تحت نظر قرار گرفتن و یا بازداشت شدن درخواست وکیل کند. وکیل داشته باشد و با خانواده‌اش تماس بگیرد و بازداشتش را به اطلاع خانواده برساند اما مظلومانه از این حقوق مسلم خود محروم شده و شده‌ایم.
ما اعتراض شدید داریم به این روند و مانده‌ایم که شکایتمان را به کجا ببریم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر