۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

وحید صیادی نصیری ، زندانی سیاسی آزاد شد



 ، فعال سیاسی محبوس در سالن فوق امنیتی ۱۰ در زندان  کرج که به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ۲ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد و دوران محکومیت خود را در زندان    و رجایی شهر کرج سپری کرد ، در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده است...... این زندانی در دادگاه بدوی به تحمل ۸ سال حبس محکوم شده بود که با اعمال عفو نوروزی با تقلیل حکم روبه‌رو شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید صیادی نصیری، فعال سیاسی، در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ پس از پایان دوران محکومیت خود از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده است.
آقای صیادی نصیری، به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به ۲ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود و دوران حبس خود را در زندان‌های اوین و رجایی شهر سپری کرده است.

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی که پیش‌تر بابت توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به تحمل ۵ و ۲ و ۱ سال حبس محکوم شده بود و با اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) مشغول گذراندن ۵ سال از این محکومیت بود که با اعمال عفو نوروزی با تقلیل حکم روبه‌رو شد.

این زندانی سیاسی که در بند چهار زندان اوین نگهداری می‌شد، مورخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، به دلایل نامعلومی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، سالن فوق امنیتی ۱۰ در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج محل نگهداری دست‌کم ۳۰ تن از زندانیان سیاسی است که در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

آقای صیادی نصیری پیش از این از تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۵، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بود. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، جلسه دادگاه تجدید نظر برای وی برگزار نشده بود.

نهایتا بعد از یک دوره اعتصاب غذای طولانی مدت، وحید صیادی، در پی مشخص شدن زمان دادگاه تجدیدنظر، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر