۱۳۹۶ اسفند ۱۲, شنبه

دختران شین‌ آباد با رنج‌‌ هایشان بزرگ می‌شوند.





 سال ۹۱ بود که آتش به جان کلاس درس‌ شان افتاد و دختران شین‌ آبادی را گرفتار کرد ، حسین احمدی‌ نیاز وکیل  می گویدکه مجموعا تاکنون حدود ۴۰۰ عمل جراحی روی کودکان شین‌آبادی صورت گرفته است و تیشو‌هایی که تعبیه کرده‌اند باعث بروز مشکلات زیادی شده است. این دختران با رنج‌ هایشان بزرگ می‌شوند. حدود ۶ سال است که از این حادثه می‌گذرد اما تا کنون به دلیل کمبود امکانات و دستگاه‌های جدید و کمبود بودجه تاثیری آنچنانی در روند بهبود این کودکان رخ نداده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، حسین احمدی‌نیاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت دختران شین‌آبادی، گفت: “این دختران با رنج‌هایشان بزرگ می‌شوند. حدود ۶ سال است که از این حادثه می‌گذرد اما تا کنون به دلیل کمبود امکانات و دستگاه‌های جدید و کمبود بودجه تاثیری آنچنانی در روند بهبود این کودکان رخ نداده است”.
این وکیل دادگستری بیان کرد: “مجموعا تاکنون حدود ۴۰۰ عمل جراحی روی این کودکان صورت گرفته است و تیشو‌هایی که تعبیه کرده‌اند باعث بروز مشکلات زیادی شده است”.
 حسین احمدی‌نیاز عضو کانون وکلای استان کردستان تاکید کرد: “اگر این دختران به خارج از کشور اعزام می‌شدند شاهد چنین مشکلاتی نبودیم و روند درمانی آنان تا کنون تکمیل می‌شد”.
احمدی‌نیاز با بیان اینکه رییس سازمان برنامه و بودجه در بودجه سال۹۴ مبلغ ۸ میلیارد تومان از صندوق خسارات کشاورزی برای پرداخت مستمری به دختران شین‌آباد اختصاص داد، گفت: “اکنون قصد داریم طبق قانون مجازات اسلامی مجددا بابت مشکلات پیش آمده در اثر آن آتش‌سوزی از وزارت آموزش و پرورش و دولت، خسارات و دیه جدیدی برابر زن و مرد مطالبه کنیم و از این رو ابتدا از طریق پزشک قانونی، میزان دیه را مشخص خواهیم کرد”.
لازم به یادآوری است که ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از ۳۷ نفر دانش آموزان آن ۲۹ نفر دچار سوختگی شدند. حادثه زمانی روی داده که بخاری نفتی این کلاس دچار آتش‌سوزی شد و تلاش سرایدار مدرسه برای خاموش کردن آن با استفاده از کپسول آتش‌نشانی مؤثر واقع نشد. سرایدار مدرسه وقتی نتوانست آتش را خاموش کند، اقدام به انتقال بخاری به بیرون از کلاس کرد که در این موقع بخاری منفجر شد و آتش به تمام سطح کلاس سرایت کرد.
طبق گزارش سازمان آتش‌نشانی، نشت نفت بخاری، دستپاچگی مدیر مدرسه در کنترل بخاری و افتادن آن، ازدحام دانش آموزان کلاس موقع خروج از کلاس و وجود حصار در پنجره‌های کلاس علت حادثه ذکر شده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر