۱۳۹۶ اسفند ۲۸, دوشنبه

محمد ثلاث به اعدام محکوم شد



 از  بازداشت شده در حوادث   که متهم به قتل ۳ مامور نیروی انتظامی است ، توسط شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به  محکوم شد. آقای ثلاث در آخرین جلسه دادگاه اتهامات خود از جمله سه فقره قتل عمد و  اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تعرض  را رد کرده و گفته  این کار عمدی نبوده و به دلیل ترس و فرار از ضرب و شتم دوباره توسط ماموران ، ضعف بینایی و با دست شکسته کنترل خودرو را از دست داده و قصد به قتل رساندن کسی را نداشته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه جاری، رای دادگاه محمد ثلاث صادر و وی را به اعدام محکوم کرد.
حکم محکومیت اقای ثلاث، امروز به وی یا وکیل قانونی او ابلاغ می‌شود و متهم ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ برای اعتراض مهلت دارد.
گفتنی است که روز یکشنبه ۲۷ اسفند، سومین و آخرین جلسه دادگاه برگزار شد، محمد ثلاث که به “سه فقره قتل” و “اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تعرض” متهم شده، اتهامات علیه خود را رد و بیان کرد که این کار عمدی نبوده و به دلیل ترس و فرار از ضرب و شتم دوباره توسط ماموران، ضعف بینایی و با دست شکسته کنترل خودرو را از دست داده و قصد به قتل رساندن کسی را نداشته است.
آقای ثلاث متهم است که در روز ۳۰ بهمن و هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی معترض و مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حرکت کرده و سه نفر از آنها را به قتل رسانده است، به گفته قاضی پرونده، شاکیان و اولیای دم برای او تقاضای اعدام کرده‌اند.
او که در این جلسه برای اولین بار با وکیلی که خود تعیین کرده بود همراه می‌شد، گفته بود “قبل از این واقعه در اثر ضرب و جرح مأموران دست و سرش شکسته و وقتی سوار بر اتوبوس آنها را دیده ترسیده است که آنها سوار اتوبوس شوند و دوباره او را “مورد ضرب و شتم قرار دهند”.
محمد ثلاث در اولین جلسه دادگاه نیز از ضرب و شتم خود قبل و پس از بازداشت توسط نیروهای انتظامی گفت و عنوان کرده بود که قصدی برای آسیب رساندن به دیگران نداشته بلکه به دلیل ضرباتی که خورده بود شرایط عصبی را تجربه می‌کرده و به دلیل تمیز نبودن شیشه ماشین امکان دید مناسبی نداشته است.
 در نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری حضور پر تعداد نیرو های امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش رو به رو شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند. این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد.
طی این درگیری صدها تن از دراویش معترض توسط نیروهای امنیتی با خشونت و ضرب و شتم بازداشت و به زندان منتقل شدند.
پیش از این فرهاد نوری، فعال حقوق دراویش ایران، اعلام کرده بود که حداقل ۵۰۰ درویش گنابادی بازداشت شده‌اند و وب سایت مجذوبان نور نیز اسامی دست‌کم ۳۰۰ درویش بازداشت شده را منتشر کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر