۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه

نگرانی از احتمال آغاز بازداشت‌های گسترده پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ایران


 

منابع اصلاح طلب در ایران می‌گویند كه اطلاعات سپاه طرحى براى سركوب مخالفان از طریق به راه انداختن موج گسترده‌ی بازداشت‌ها پیش از انتخابات 96 در دست دارد.
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با همکاری «شورای امنیت کشور» در نظر دارد طی پروژه‌ای محرمانه، بازداشت‌های گسترده را سه/ چهار ماه پیش از انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 1396 آغاز کند.
بر اساس این گزارش، از شهریور ماه گذشته، روزانه لیست فعالان سیاسی شناخته‌ شده‌ به «شورای امنیت کشور» ارائه و در خصوص افراد جدید یا جایگزین در این لیست تصمیم‌گیری می‌شود.
به گفته این منابع ، پس از اعلام انصراف احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات 96، سازمان اطلاعات سپاه به شكل گستره‌ای «شنود غیرقانونی» و «شنود جی پی اس» كلیه محكومان امنیتی 88 را آغاز كرده، تا از طریق شنود تلفن‌ها و كنترل و نظارت شبكه‌های اجتماعی آنان بتواند به دلایل محكمه پسندی برای بازداشت‌های پیش رو دست یابد.
سایت "آمد نیوز" از «یک مقام ارشد امنیتی» بدون اعلام هویتش نقل كرده كه لیست فعالین سیاسی که قرار است سه ماه پیش از انتخابات بازداشت شوند، «هفتاد نفر» را در خود جای داده و بر اساس تصمیمات «سازمان اطلاعات سپاه» و «شورای امنیت کشور»، قرار است تمامی «سران اصلاح‌طلب» پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بازداشت شوند.
این مقام امنیتى افزوده: «هم‌چنین قرار است سران و تئوریسین‌های موثر اصلاح‌طلب كه از سال 88 نیز دارای پرونده می‌باشند، در این پروژه تحت بازداشت قرار گیرند.» اما شخصیت‌هاى اصلاح‌طلب مورد نظر در این لیست افرادی هم‌چون غلام‌حسین کرباسچی، هدایت‌الله آقایی، هنگامه شهیدی، کاشفی، جلایی‌پور، صفایی فراهانی، قوچانی، محمدرضا نعیمی‌پور، آذر منصوری، حسین مرعشی، علی شکوری‌راد، محمدرضا خاتمی، محمدحسین کروبی و غیره هستند.
بر اساس این تصمیم، تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری 96، «سیدمحمد خاتمی» رئیس جمهور اسبق ایران نیز در حصر نیمه رسمی قرار خواهد گرفت.
در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 96، اصولگرایان به دنبال فردی هستند که چهره‌ای جدید در انتخابات داشته باشد و بتواند با حداقل رأی 6-7 میلیونی به مقام ریاست‌جمهوری برسد تا پروژه‌ی «تغییر نظام ریاستی به پارلمانی»، «انتخاب رئیس‌جمهور توسط نمایندگان مجلس» یا «احیاء پست نخست‌وزیری» با مشکل جدی مواجه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر