۱۳۹۵ آذر ۷, یکشنبه

بازداشت و تفتیش منزل چهار شهروند بهایی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز چهار شهروند بهایی ساکن زاهدان به نام های سیاوش رحیمی ،بهرام روحانی ، مهرنوش رمضانی و هیدا یزدان توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز طی روز گذشته و امروز ۶ آذر ماه ۱۳۹۵ این چهار شهروند بهایی توسط ماموران امنیتی در منازشان بازداشت و محل زندگی آنان مورد تفتیش قرار گرفته است.
به گفته یک منبع مطلع به خبرنگار بهایی نیوز " شب گذشته بهرام روحانی را برده اند و قبل از انتقالش هم منزل و هم محل کارش را تفتیش کرده اند و اموال خصوصی وی از جمله کتاب ، سی دی ، نوار کاست ، موبایل و دیگر وسایلش را هم ضبط کرده اند و مهرنوش رمضانی ، هیدا یزدان و سیاوش رحیمی را هم صبح پس از چند ساعت تفتیش منزل بازداشت کرده اند."
پیشتر در تاریخ ۱۶ آبان ماه ماموران امنیتی تبسم حسینی ، امیلیا حکیمیان و فرشید دادور را نیز در این شهر بازداشت کرده بودند که تبسم حسینی فرزند ۱۹ ساله امیلیا حکیمیان پس از ۱۶ روز بازداشت آزاد شده است.
طی اطلاع خبرگزاری بهایی نیوز طی ماههای اخیر تعدادی زیادی از شهروندان بهایی تنها به دلیل اعتقادبه دیانت بهایی توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته اند و در سالهای گذشته بازداشت شهروندان بهایی در استان های مختلف بارها تکرار شده است. به اعتقاد جمهوری اسلامی شهروندان بهایی دارای حقوق شهروندی در ایران هستند اما شهروندان بهایی پس از انقلاب از تمامی حقوق شهروندی در ایران از جمله عدم حق تحصیل ، حق اشتغال در مراکز دولتی و.. محروم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر