۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

۱۱۸ مورد کودک آزاری در آذربایجان غربی گزارش شد


کودک‌آزاری

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در ۸ ماهه گذشته از سال ۱۱۸ مورد کودک آزاری در آذربایجان غربی گزارش شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهرداد مطلبی ظهر روز چهارشنبه در همایش راه‌های مقابله با کودک آزاری و سوء رفتار با کودکان که به همت دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی معاونت اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی ترتیب یافت اظهار داشت: دین مبین اسلام به کرات بر توجه به نقش و اهمیت دوران کودکی اشاره کرده و توصیه و تاکید شدت که با کودکان بازی و شادی کنیم.
وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که والدین نیازهای تأمین نشده دوران کودکی خود را در کودکانشان جستجو می‌کنند افزود: این نوع رفتار نوعی کودک آزاری است.
مطلبی نگرش و تفکر اینکه کودکان عصای دست بزرگترها هستند را نیز تفکری غلط دانست و گفت: کودکان امانات الهی هستند و والدین در قبال آنها مسئول هستند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بی‌توجهی و غفلت مکرر از کودکان که منجر به ضررهای جسمی، روانی و اجتماعی می‌شود کودک آزاری محسوب می‌شود افزود: عدم بلوغ فکری، روانی و اجتماعی، ناآگاهی به مسائل اجتماعی و فقر فرهنگی از جمله دلایل کودک آزاری است افزود: متاسفانه والدین ما به مسائل تربیتی آگاه نیستند و این وظیفه فرهیختگان علمی است تا خانواده‌ها را مطلع سازند.
مطلبی خاطرنشان کرد: در ۸ ماه گذشته از مجموع ۱۰۶۸ تماس با مرکز ۱۲۳، ۱۱۸ مورد مربوط به کودک آزاری بوده که ۹۰ درصد این تماس‌ها ناشی از غفلت والدین بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر