۱۳۹۵ آذر ۹, سه‌شنبه

اطلاعات سپاه کُردستان بیش از ٥ تن را بازداشت کرده است


 

از سرنوشت حداقل ٥ شهروند بازداشتی در شهرستان کامیاران اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

هویت پنج شهروند کُرد که حدود یک‌ماه قبل در شهر کامیاران کُردستان بازداشت شدند، احراز گردید.

آنان توسط نیروهای امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه کُردستان به بهانه‌ی هواداری از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت شدند.

هویت پنج شهروندی که بازداشت گردیده‌اند بنابه گزارش ارسالی خبرنگار کُردپا در کامیاران عبارتند از؛
١ـ عبدالله پشابادی فرزند محمدعلی اهل روستای زیویه
٢ـ حیدر قربانی فرزند علی اهل روستای بزوش
٣ـ نامدار قربانی فرزند جعفر اهل روستای بزوش
٤ـ محمد صادقی فرزند معروف اهل روستای بزوش
٥ـ حسین روحانی فرزند قادر اهل روستای کاشتر

در ادامه آمده که شمار بازداشتی‌ها بیش از این تعداد است که احراز هویت سجلی آنان حاصل نگردیده است.

فردی که از نزدیک موضوع بازداشت شهروندان کامیارانی را تعقیب کرده، طی تماس کوتاه تلفنی گفت: در چند هفته گذشته، خانواده‌ی آنها بارها به نهادهای امنیتی مراجعه و خواستار روشن‌شدن سرنوشت فرزند و همسرانشان شده‌اند که این پیگیری‌ها تاکنون نتیجه دربرنداشته است.

او که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد: فرمانده سپاه کامیاران در تماس تلفنی به خانواده‌ها گفته که تا اطلاع ثانوی از مراجعه به نهادهای دولتی خودداری کنند درغیراینصورت باید منتظر عواقب امنیتی چنین اقدامی باشند.

از دلیل اصلی بازداشت شهروندان کامیارانی، اطلاع دقیقی نیست اما مأموران امنیتی گفته‌اند که موضوع به "هواداری از ضدانقلاب" مرتبط است.

در بیش از یک‌ماه اخیر، دستکم ٢٠ شهروند دیگر برای مدت یک روز تا ٥ روز در حفاظت اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفته و برخی از آنها هم برای مدتی به اطلاعات سپاه در سنندج انتقال یافته‌اند.

برپایه‌ی اسناد موجود در مرکز آمار، در مدت سال جاری بیش از ٢٢٠ شهروند کُرد از سوی نهادهای امنیتی ـ انتظامی بازداشت شده‌اند که سرنوشت قضایی نیمی از آنها کماکان نامعلوم و بلاتکلیف می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر