۱۳۹۵ آذر ۳, چهارشنبه

پریسا سپهری شهروند بهایی آزاد شد

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز لحظاتی پیش در تاریخ چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ پریسا سپهری پس از یک روز بازداشت از بازداشتگاه وزارت اطلاعات آزاد شد.

بنابر گزارش مجموعه خبری بهایی نیوز پریسا سپهری شهروند بهایی ساکن شیراز در حالی بدون تفهیم اتهام از بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به پلاک ۱۰۰ آزاد شد که وی در زمان بازداشت به دلیل بارداری توان تحمل دوران محیط بازداشت را نداشت.
طی روز گذشته ۵ شهروند بهایی به نام های لالا صالحی ، پریسا سپهری ، ثمر آشنایی، نسیم کاشانی نژاد و رضوان یزدانی توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در منازلشان بازداشت شدند.
یک منبع مطلع درخصوص بازداشت لالا صالحی ، پریسا سپهری که در یک مکان حضور داشتند به خبرنگار بهایی نیوز اعلام کرده بوده که "عصر امروز ماموران امنیتی به منزل این شهروندان بهایی مراجعه کردند و ضمن تفتیش منزل وسایل شخصی از جمله کتب و کامپیوتر ،آنان را نیز با خود این افراد به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات معروف به پلاک ۱۰۰ منتقل کردند."
به گفته این منبع مطلع "اتهام شهروندان بهایی بازداشت شده هنوز عنوان نشده است اما در زمان بازداشت این افراد، کسانی که در منزل خانم لالا صالحی بودند نیز مورد سوال قرار گرفته اند و تمامی موبایل ها و کارت و وسایل مهمانان که خانواده بازداشت شدگان اخیر شیراز بوده اند از آنان گرفته شده است."
بنابر گزارش بهایی نیوز ماموران امنیتی جهت بازداشت ثمر آشنایی تا ساعت۹ شب منتظر بازگشت وی به منزل شده بودند و پس از حضور وی در منزل وی و تفتیش کامل منزل وی را به پلاک۱۰۰ شیراز منتقل کرده اند. همچنین نسیم کاشانی نژاد و رضوان یزدانی نیز در منازل خودشان پس از تفتیش منزل به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز منتقل شده اند.
طی ماههای اخیر بیش از بیست شهروند بهایی به اتهام فعالیت های تبلیغی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و به دفتر بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده بودند که تعدادی از این شهروندان پس از گذراندن دوران بازجویی و با قرار وثیقه آزاد شده اند اما همچنان تعدادی از بهائیان بازداشت شده پس از گذشت بیش از دو ماه همچنان در این مکان محبوس می باشند.
بهاییان از بزرگترین اقلیت‌های دینی در ایران هستند که جمهوری اسلامی آن را به رسمیت نمی‌شناسد و به عنوان "فرقه ضاله" از آن نام می‌برد.پس از انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از شهروندان بهایی تنها به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی بازداشت شده اند و با احکام ناعادلانی دوران محکومیت خود را طی کرده اند، با این وجود مسئولین جمهوری اسلامی همواره عنوان کرده اند که حکومت ایران هیچ گاه به صرف بهایی بودن پیروان دیانت بهایی با آنان برخورد نکرده و بهائیان از حقوق شهروندی برخوردارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر