۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است حکم جلب‌اش با «پیگیری مسئولان» منتفی شد.


محمود صادقی

محمود صادقی در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام این خبر نوشت که قرار است موضوع مطابق قانون با اعلام به مجلس طبق نظر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شود.
محمود صادقی  پیش از این خواهان انتشار گزارش حساب‌های ۶۳ گانه صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه شده بود. او در نطقی در مجلس بر موضوع دخل و تصرف وثیقه‌های زندانیان توسط صادق لاریجانی انگشت گذاشته بود و به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد گفته بود که باید بنا به اصل ۵۳ قانون اساسی لیست کلیه دریافت‌های دولت در حساب خزانه‌داری بررسی شوند.
دادستانی تهران مجوز بازداشت محمود صادقی را به اتهام «نشر اکاذیب» صادر کرد و مأموران یکشنبه شب ۷ آذر به خانه او رفتند تا بازداشتش کنند اما مردم و گروهی از نمایندگان در برابر منزل صادقی تجمع کردند و سرانجام مأموران پس از ساعاتی محل را ترک کردند.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید نیز روز دوشنبه ۸ آذر در پیامی همه به آرامش دعوت کرده و نوشته است «با توجه به شرایط کشور و ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و هزینه‌ساز برای نظام»، موضوع پیش آمده برای محمود صادقی «در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس تشخیص هیات مزبور اقدامات بعدی انجام پذیرد.»
محمدجواد فتحی، نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید نیز روز دوشنبه از تماس یکی از اعضای هیأت رئیسه، پیگیری علی لاریجانی، رئیس مجلس و توقف روند بازداشت محمود صادقی خبر داد.
فتحی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، با اشاره به تلاش ماموران برای جلب محمود صادقی گفت: «احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس نیز تماس گرفتند و از پیگیری رئیس مجلس برای حل کردن این مسئله خبر داده و گفتند که آقای لاریجانی موضوع را پیگیری کرده و در نتیجه مأموران از ادامه تلاش برای جلب دکترصادقی فعلا منصرف شدند.»
محمدجواد فتحی تأکید کرد که «روند جلب یک نماینده مجلس، فاقد مبنای حقوقی است» و «مقامی که چنین تصمیمی را گرفته، مرتکب تخلف انتظامی شده است».
او گفت: «اگر تعقیب صادقی راجع به نطق او در مورد ضرورت شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه باشد، این‌گونه اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مشروعیت پارلمان و فلسفه وجودی آن را دچار چالش می‌کند و کارآمدی مجلس در اجرای وظیفه تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را به مخاطره می‌اندازد.»
در همین حال خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از انتشار پیام صوتی محمود صادقی در روز دوشنبه خبر داد. صادقی در این پیام ضمن انتقاد از اقدام انجام شده درباره دستگیری‌اش، از «دوستداران نظام جمهوری اسلامی» خواسته است تا با عمل به قانون به «فرصت‌طلبان و دشمنان» نظام اجازه سوء استفاده ندهند.
او از پیگیری‌های محمدرضا عارف و هیأت رئیسه مجلس در این زمینه سپاسگزاری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر