۱۳۹۵ آذر ۶, شنبه

وخامت حال آرش صادقی پس از سی و دو روز اعتصاب غذا / عدم پاسخگویی مسئولان


آرش صادقی

آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در سی و دومین روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان‌ماه، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، پس از گذشت بیش از یک ماه اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی قرار دارد و در طی این مدت دچار  افت شدید فشار، شانزده کیلو کاهش وزن، کاهش شدید قدرت تکلم، بیهوشی‌های پیاپی ،مشکل کلیوی و معدوی، تپش قلب و همچنین تنگی تنفس شده است.
آرش صادقی طی روز‌های گذشته به طور مکرر خون بالا آورده است و در حالت بیهوشی فشار وی به شدت پایین آمده و در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است.
گفتنی است به دلیل عدم پذیرفتن سرم از جانب این زندانی سیاسی، پزشکان بهداری زندان اوین از پذیرش آرش صادقی خودداری می‌کنند.
بهداری زندان اوین دستور انتقال و بستری‌شدن وی به بیمارستان را صادر کرده اما آرش صادقی با پوشیدن لباس زندان، زدن دستبند و پابند و همچنین وصل سرم در بیمارستان مخالفت کرده و اعلام داشته است در صورت نبود این شرایط و داشتن حق ملاقات حاضر به اعزام به بیمارستان می‌شود.
این در حالی است که با وجود وخامت حال این زندانی سیاسی، تاکنون مسئولان قضایی هیچ  واکنشی به خواسته‌های قانونی این زندانی سیاسی محکوم به نوزده سال حبس نشان نداده‌اند.
شایان ذکر است که آرش صادقی به دلیل درد در ناحیه کتف، بر اثر شکنجه‌های دوران بازجویی، نیازمند مصرف دارو بوده و اعتصاب غذا و عدم دریافت دارو، سلامت وی را در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داده است؛ با این‌حال این زندانی سیاسی اعلام داشته که تا زمان رسیدن به خواسته‌اش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
این زندانی سیاسی در نامه‌ای که پیش‌تر از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران منتشر شد، به‌تفصیل درباره دلایل اعتصاب غذای خود توضیح داده است. وی هم چنین با انتشار نامه‌ای به نقض  مکرر قانون در روند پرونده همسرش اشاره کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر