۱۳۹۵ آذر ۱, دوشنبه

پیش از تکمیل مراحل درمان در بیمارستان؛ علی شریعتی به زندان بازگردانده شد


Image result for ‫علی شریعتی، زندانی سبز حامی دولت در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای‬‎

علی شریعتی، زندانی سبز حامی دولت در بیست و یکمین روز از اعتصاب غذای خود و در حالی که هنوز مراحل درمان را تکمیل نکرده بود، به زندان اوین بازگردانده شد.
به گزارش کلمه، علی شریعتی زندانی سیاسی که از دهم آبان ماه در اعتراض به بازداشت مجدد خود دست به اعتصاب غذا زده بود، روز چهارشنبه و در پی وخامت حال جسمی‌اش از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد.
پس از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان، او که همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد طی مذاکراتی پذیرفت که تنها سرم قندی-نمکی به وی تزریق شود تا مانع به کما رفتنش باشد، اما روز شنبه هنگام تزریق سرم، دست وی دچار درد و تورم شدیدی شد که پس از پیگیری خانواده و پرستاران مشخص شد پزشکی که از طرف دادستانی مسئولیت درمان وی را عهده دار شده است، دارویی به سرم اضافه کرده که تورم شدید دست و درد طاقت فرسا از عوارض آن و حساسیت بدن این زندانی سیاسی به داروی مصرفی بوده است.
پس از این اتفاق، پزشک مذکور پیش از پایان مراحل درمانی، در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا، وی را از بیمارستان مرخص و امروز دوشنبه اول آذر به زندان اوین انتقال داد.
خانواده علی شریعتی اعلام کرده‌اند که این حادثه را طی نامه‌ای به دکتر قاضی‌زاده هاشمی اطلاع داده و از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان و اعضای محترم فراکسیون امید در حال پیگیری آن هستند.
علی شریعتی زندانی سیاسی اصلاح‌طلب که بهمن ۹۳ به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود، با اعمال نفوذ بازجوی پرونده علیرغم عدم وجود مصداق اجتماع و تبانی، به پنج سال حبس برای اعتراض مسالمت آمیز به جنایت اسیدپاشی در مقابل مجلس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر