۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

علی شریعتی به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب خشک به بیمارستان منتقل شد


علی شریعتی

مطهره پارسی، همسر علی شریعتی فعال سیاسی، خبر از بستری شدن این فعال سیاسی به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب خشک در بیمارستان داد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زیتون، او ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی این فعال سیاسی، گفت شاخص غلظت خون همسرش بعد از چهار روز اعتصاب غذای خشک به ۱۹ رسیده است که «در این میزان از غلظت خون احتمال وقوع سکته مغزی وجود دارد.»
علی شریعتی از دهم آبان و پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد. او از پنج روز پیش به دلیل «بی‌توجهی مسئولان» وارد اعتصاب غذای خشک شد. او هنگام بازداشت گفته بود به دلیل این‌که بابت اعتراض به «اسیدپاشیم به زندان محکوم شده دست به اعتصاب غذا خواهد زد و تا زمانی که از این «حکم غیرعادلانه و غیرقانونی» تبرئه نشود، دست از اعتصاب برنمی‌دارد.
به گفته مطهره پارسی، شریعتی در دادگاه از همه اتهام‌ها به جز «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» تبرئه شده. دلیل این اتهام نیز تجمع در اعتراض به اسیدپاشی مقابل مجلس است. پیشتر وکیل علی شریعتی نیز گفته بود که «اعتراض به اسید پاشی» جرم نیست و هیچ مصداق قانونی برای جرم قلمداد شدن آن وجود ندارد.
علی شریعتی در چهارمین روز از اعتصاب بیهوش شده و به بهداری زندان منتقل شده است. مطهره پارسی گفت که طی مدت بیهوشی همسرش «به او سرم تزریق کردند، اما به محض به هوش آمدن سرم را کشیده و به همین دلیل دچاره عارضه پارگی رگ خونی هم شده.»
پارسی اضافه کرد که اعتصاب غذای طولانی مدت باعث «درد کلیه، تنگی نفس، بی حالی و ضعف عمومی و افزایش غلظت خون» علی شریعتی شده و این زندان سیاسی به دلیل اعتصاب غذای خشک «دچار تاری دید» شده است.
همسر علی شریعتی همچنین خبر داد دفتر دادیار ناظر بر زندان حاضر به پذیرش آنان نشده است و همسرش روز چهارشنبه از سوی هیاتی ده نفره متشکل از رییس زندان و دادیار ناظر بر زندان مورد «بازجویی و تهدید» قرار گرفته است. روز گذشته همین هیئت برای دیدار با علی شریعتی به بند هشت زندان رفته بودند، اما این زندانی سیاسی به دلیل بیهوشی قادر به پاسخ‌گویی نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر