۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

تداوم اعتصاب غذای مرتضی مرادپور در زندان مرکزی کرج


مرتضی مرادپور

مرتضی مرادپور، فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی کرج، پس از گذشت ۲۵ روز، علیرغم وخامت وضعیت جسمانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مرتضی مرادپور فعال مدنی در اعتصاب غذا، در سیزدهم آبان ماه از زندان تبریز به ندامتگاه مرکزی کرج تبعید شده و مسئولین این زندان از قرار دادن نمک و قند که اقلام ضروری در طی دوران اعتصاب غذای تر محسوب می شود، در اختیار وی امتناع می کنند.
اویان نیوز گزارش کرد؛ مرتضی مرادپور طی مکالمه تلفنی به مادرش گفته که چند روزی است از «ناراحتی قلبی» رنج می‌برد.
مرتضی مرادپور در تماس تلفنی به مادرش گفته از امکان استحمام و دسترسی آسان به آب نوشیدنی محروم است.
به گفته وی سربازان وظیفه از ترس تنبیه مسئولان زندان حتی از رساندن آب کافی امتناع می‌کنند.
با وجود گذشت ۲۵ روز از آغاز اعتصاب غذای این فعال مدنی، خانواده وی می‌گویند: «تا به حال هیچ اقدامی در جهت رسیدگی به درخواست قانونی او از طرف مسئولان قضایی نشده است.»
گفتنی است که مرتضی مرادپور روز سه‌شنبه ۱۱ آبانماه در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز پس از اعتراض به عملکرد مسئولان بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفت و برای مدتی دچار بیهوشی شد.
مرتضی مرادپور به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان مدنی در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱خرداد۸۸ در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به شش ماه به صورت موقت به قید وثیقه آزاد شد. وی در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم گشت.
این فعال مدنی در روز ۲۸اردیبهشت۹۴، از سوی مأموران امنیتی در محل کارش بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر