۱۳۹۵ آذر ۲, سه‌شنبه

ادامه فشار بر نوکیشان مسیحی ایران در آستانه سال نو میلادی


 

بنا بر اطلاعات رسیده روند بازداشت نوکیشان مسیحی در ایران همچنان تداوم داشته و بخصوص در آستانه سال نو میلادی این روند شدت یافته است.
این فشارها بخصوص در استان کرمان و از جمله در شهرستانهایی نظیر کرمان و سیرجان بشدت اعمال گشته در این رابطه طی ماههای اخیر شاهد موج عظیمی از بازداشت ها بوده ایم.

لازم به یاد آوریست که صبح روز دوشنبه ۲۰۱۶/۹/۲۶ ساعت حدود ۷ صبح مامورین لباس شخصی وزارت اطلاعات با یورش به منازل شخصی حدود ۲۵مسیحی در کرمان پس از تفتیش منزل آنها را بازداشت کردند.
ماموران پس از تفتیش اقدام به توقیف و ضبط تلفن همراه ، کتاب ، لپ تاپ و هارد کامپیوتر نمودند.

این افراد به مکان نامعلومی انتقال داده شدند و تعدادی از ایشان علیرغم گذشت حدود دو ماه هنوز موفق به تماس با خانواده های خود نشده اند.

دستگیری و آزار نوکیشان مسیحی در ایران، همچنان از سوی نهادهای امنیتی و نظامی ادامه دارد و همه ساله همزمان با فرارسیدن ایام کریسمس و سال نوی میلادی که مسیحیان به گردهم آیی و نیایش و مشارکت در امور مربوط به جشن تولد عیسی مسیح می پردازند، تهدیدها، احضارها و بازداشت ها شدت می گیرد.

با به قدرت رسیدن دولت حسن روحانی، وضعیت نقض حقوق بشر در ایران همچنان نگران کننده است و احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امر ایران، طی گزارش پاییز امسال اعلام کرد که محدودیت حقوق اقلیت های مذهبی، آزادی بیان و فعالیت های دینی پیروان مسیحیت، بهائیت، مسلمانان سنی، دراویش و دیگر جوامع دینی غیر شیعه همچنان ادامه دارد و وضعیت حقوق بشر در ایران رو به بهبود نمی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر