۱۳۹۵ شهریور ۱۰, چهارشنبه

“جمع‌ آوری” کودکان کار بروجرد به بهانه فروش آدامس‌های آلوده


کودکان خیابانی

یک مقام مسئول در بروجرد از جمع آوری کودکان کار این شهر به بهانه فروش آدامس‌های آلوده خبرداده است. این درحالیست که فعالان حقوق کودک به این نوع طرح‌های ضربتی بارها اعتراض کرده اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، یکی از مقامات مسئول در شهرستان بروجرد از جمع آوری کودکان کار در این شهرستان خبر داده است.
ظاهرا به اعتقاد این مقام مسئول، این کودکان که اکثرا لهجه دارند و از شهرهای دیگر وارد بروجرد شده و غیر بومی هستند، قصد دارند تا با فروش آدامس های آلوده از مردم اخاذی کنند.
به گفته وی این کودکان با ظاهری نامناسب که دارند با احساسات و عواطف مردم بازی می کنند و از فرصت ها استفاده کرده که طبق هماهنگی قرار شده جمع اوری این کودکان در بروجرد به زودی اجرا شود.
این اظهارات در حالی انجام می شود که کار کودک بر اساس پیمان نامه جهانی حقوق کودک و همچنین مقاوله نامه‌های بنیادین سازمان جهانی کار در اساس، ممنوع است.
در عین حال، استفاده از واژه «جمع آوری» به جای ساماندهی و رفع مشکلات، در مورد کودکان کار، در هفته‌های گذشته با انتقادات بسیار فعالان حقوق کودک مواجه شده است، انتقاداتی که در ارتباط با طرح جمع‌آوری کودکان کار توسط بهزیستی تهران و تراشیدن سر کودکان کار در کرمانشاه ابراز شد. فعالان حقوق کودک می گویند، به جای طرح‌های ضربتی مشابه برخورد با متکدیان و اوباش، به حل مشکلات معیشتی خانوارهای فرودست و متوقف کردن چرخه بازتولید کودکان کار، کمر همت ببندید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر