۱۳۹۵ شهریور ۸, دوشنبه

گزارشی از وضعیت حمزه سواری، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد


حمزه سواری

حمزه سواری، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، هم اکنون یازدهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر پشت سر می گذارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حمزه سواری، زندانی سیاسی که از شهریور ماه ۱۳۸۴ در حبس به سر می برد، در یازدهمین سال حبس، محروم از حق مرخصی در زندان رجایی شهر نگهداری می شود. این درحالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی و مجاری ادرار رنج می برد و تا کنون از خدمات درمانی در داخل زندان محروم بوده است.
حمزه سواری، متولد ۲۲ دی ۱۳۶۸، در ۱۱ شهریور ۱۳۸۴، به همراه دو برادر دیگرش محمد علی و جعفر، ابتدا به اتهام تشکیل یک موسسه فرهنگی، بازداشت و پس از مدتی برای اعتراف به مشارکت در بمب گذاری، مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفتند.
حمزه سواری به همراه برادرانش، در تاریخ ٧ خرداد ١٣٨۵، از سوى شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی شعبانی، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملى، محاربه با خدا و فساد فى الارض»، به اعدام محکوم شدند و شهریور سال ۱۳۸۶، حکم اعدام «محمد علی و جعفر سواری» در اهواز اجرا شد. حکم حمزه پس از مدت ها بلاتکلیفی، در ۴ مهر ١٣٨٨، نقض و به حبس ابد تقلیل یافت.
این زندانی سیاسی پس از چندین سال حبس در زندان کارون اهواز، هم اکنون در زندان رجایی شهر به سر می برد و به دلیل مسافت طولانی اهواز تا کرج، از حق ملاقات با خانواده خود نیز محروم می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر