۱۳۹۵ شهریور ۴, پنجشنبه

سهیل بابادی از اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” تبرئه شد/ کاهش پنج سال از حکم حبس


سهیل بابادی

سهیل بابادی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان رجایی شهر، پس از چهارسال و نیم حبس، با رأی دادگاه تجدید نظر، از اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” تبرئه شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی که در پرونده ایی به اتهام ﺍﺟﺘﻤﺎﻉ ﻭ ﺗﺒﺎﻧﯽ علیه امنیت ملی به ۷ سال حبس  ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر، از این اتهام تبریه گشت و حکم وی به دو سال حبس کاهش پیدا کرد. این زندانی عقیدتی هم اکنون درحال گذراندن محکومیت پنج ساله خود در زندان رجایی شهر می باشد.
لازم به ذکر است که دادگاه تجدیدنظر سهیل بابادی، پس از ۴ سال بلاتکلیفی، روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه به ریاست قاضی پورعرب در شعبه ۳۶ تشکیل شد.
سهیل بابادی در خردادماه ۹۱ به دلیل نوشتن مطلبی طنز در صفحه «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام «توهین به مقدسات» به ۵ سال زندان و در یک پرونده دیگر به اتهام «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۷ سال زندان محکوم شد.
این زندانی سیاسی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.
سهیل بابادی، از عفونت کلیه و سنگ کلیه در زندان رنج می‌برد، از امکان درمان در دوران حبس به دلیل عدم نهایی شدن حکم از اعزام به بیمارستان محروم بوده است
وی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر