۱۳۹۵ شهریور ۳, چهارشنبه

گزارشی از آرش صادقی زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین

«آرش صادقی» فعال سیاسی و دانشجوی محروم از تحصیل رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی تهران، که پیش تردر ۱۸ خرداد ماه سال جاری جهت سپری کردن محکومیت ۱۹ سال حبس بازداشت و به بند ۸ زندان اوین منتقل شده است، همچنان از ماده ۱۳۴که باید طبق روال در مورد پرونده او اعمال و موجب کاهش حکم گردد محروم است.آنچه که مسلم است قوانین جاری در خصوص این فعال سیاسی انجام نگرفته و حتی تا کنون نیز اشاره ای به اعمال این ماده در پرونده او نشده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «نصیرپور» مسوول اجرای احکام دادسرای شهید مقدس زندان اوین، زمان انتقال این زندانی سیاسی به بند جهت اجرای حکم، سال آزادی این فعال سیاسی را سال ۱۴۱۴اعلام کرد وهیچگونه اشاره ای به اجرای ماده ۱۳۴ که باید طبق روال در مورد پرونده اواعمال گردد نداشت.
 
«آرش صادقی» صبح سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۵ جهت پرسش در خصوص احضاریه ای به دادسرای مقدس زندان اوین مراجعه کرد و پس از حضورش در این ارگان قضایی جهت سپری کردن محکومیت ۱۹ سال حبس بازداشت وپس از انتقال به قرنطینه بند ۴ زندان اوین و ساعاتی بازجویی و تذکر در بند ۲ الف سپاه پاسداران به بند ۸ این زندان منتقل شد.
 
این دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس گذشت حدود یک سال و نیم جهت مرخصی به منزل بازگشت، اما پس از گذشت چند روز بدون ارائه هیچگونه احضار نامه ای برای بازداشت و یا تماس تلفنی ، مامورین امنیتی جهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش بردند، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش پس از گذشت چهار روز در بیمارستان شد.
 
«آرش صادقی» پس از آزادی مجددا در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» به تحمل ۱۵سال حبس محکوم شد و حکم صادره با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» “مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود”، از سوی قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.
 
همچنین «گلرخ ایرایی ابراهیمی» همسر «آرش صادقی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود، به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.
 
پیش‌تر «آرش صادقی» به مدت ۷ ماه در انفرادی دو الف سپاه در بازداشت موقت بوده است. حکم او در حالی ابلاغ شد که در همه مراحل محاکمه، مجاز به داشتن وکیل نبوده و قاضی « ابولقاسم صلواتی» به «پیمان عطار» و «امیر رئیسیان» وکلای او اجازه مطالعه پرونده را نداده بود.
 
«آرش صادقی» هم اکنون با احتساب ۷ ماه بارداشت که پیش تر در سلول های انفرادی دو الف سپری کرده بود ، حدود ۹ ماه از ۱۹ سال حبس خود را پشت سر گذاشته است.
 
این فعال سیاسی در حال حاضر بدون در نظر گرفتن قانون تفکیک جرائم در کنار زندانیان عادی و بعضا خطرناک مدت حبس خود را سپری می کند.
 
هیچگاه پیگیری های «آرش» در خصوص پرونده مادرش به نتیجه نرسید و حتی در  شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر نیزبه هنگام پیگیری مرگ مادرش به آقای «بابایی» قاضی جلسه، با تهدید او مواجه شد. آقای «بابایی» مشخصا اشاره نمود “در صورت مطرح نمودن مجدد پرونده مرگ مادرت، در همین لحظه پرونده ای جدید برایت بازو بر اتهاماتت افزوده خواهد شد.”
 
«بابایی» در آخر افزود این ادعای تو نشر اکاذیب علیه نظام است.
 
همزمان از دیگر اعضای این پرونده «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» نیز در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
 
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر