۱۳۹۵ شهریور ۱, دوشنبه

محروم نگهداشتن تعمدی افشین بایمانی از خدمات پزشکی


afshin-baymani-baimani

 افشین بایمانی، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر کرج که از بیماری قلبی رنج می برد و با خطر سکته قلبی مواجه است، توسط مسئولین قضائی و امنیتی از خدمات پزشکی مورد نیاز «عمدا» محروم مانده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین بایمانی، زندانی سیاسی زندان رجائی شهر کرج با محکومیت حبس ابد و که پیش‌تر گزارش شده بود بنا به آزمایشات تخصصی با خطر سکته قلبی مواجه است، در هفدهمین سال حبس توسط مسئولین قضائی و امنیتی از خدمات پزشکی مورد نیاز «عمدا» محروم مانده است.
یک منبع نزدیک به افشین بایمانی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا در مورد چگونگی «روند تعمدی» محرومیت این زندانی از خدمات پزشکی توسط مسئولین قضائی و امنیتی توضیح داد: “قرار بود زندان برای انجام عمل قلب، آقای بایمانی را به بیمارستان قلب تهران اعزام کنند. امروز دکتر کریمی گفت دادستان تهران قبول نکرده، چون آقای حاجیلو در جواب این‌که چرا با عمل قلب افشین بایمانی موافقت نمی کنید، گفته دست ما نیست وزارت اطلاعات باید موافقت کند.”
این منبع مطلع در ادامه افزود: “چند نامه مبنی بر نظر پزشک متخصص که گفته بود وضعیت قلبی آقای بایمانی نامناسب است را هم برای وزارت اطلاعات فرستاده اند، ولی جواب منفی بوده است.”
این درحالی است که هرانا پیش از این گزارش داده بود، افشین بایمانی با خطر سکته قلبی مواجه است. پزشکان پس از معاینه او اعلام کرده اند تعدادی از رگهای قلب او مسدود شده و نیاز به جراحی و رسیدگی پیشرفته دارد.
دوران طولانی زندان برای افشین بایمانی که متأهل و پدر دو فرزند است علاوه بر مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی و سنگ کلیه، مسائل عدیده ای را نیز برای خانواده اش ایجاد کرده است.
افشین بایمانی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، در ۱۵ شهریور ۱۳۷۹ به جرم کمک به فرار برادر خود «مهدی بایمانی» که با سازمان مجاهدین خلق مرتبط بود بازداشت و به اعدام محکوم شد، این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد اما پس از ۶ سال حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر