۱۳۹۵ شهریور ۷, یکشنبه

ارژنگ داوودی در چهلمین روز از اعتصاب غذای خود مورد تهدید قرار گرفت



 ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالن ۱۰ زندان رجایی شهر در چهلمین روز از اعتصاب غذا و داروی خود از طرف مسئولان زندان مورد تهدید انتقال به سلول انفرادی قرار گرفت.
به گزارش بام، ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی؛ ارژنگ داوودی که در چلمین روز اعتصاب غذا و دارو بسر می برد، از طرف مسئولان زندان مورد تهدید قرار گرفته که در صورت پایان ندادن به اعتصاب غذا و یا عدم موافقت با وصل سرم وی را به سلول انفرادی منتقل خواهند کرد و این زندانی سیاسی تاکنون از رفتن به بهداری خودداری کرده است.
ارژنگ داوودی متولد ۱۸ مهرماه ۱۳۳۲ در شهر آبادان می باشد. این زندانی سیاسی در آبان ماه ۱۳۸۲ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن زارع دهنوی(حداد)، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه یک دادگاه کرج به ریاست قاضی آسف الحسینی با اتهامات «راه‌اندازی و تاسیس جنبش آزادی ایرانیان»، «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی»  «نوشتن مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون»، «توهین به مقدسات»، «همکاری با خبرنگار کانادایی جین کوکان برای ساخت فیلم مستند ایران ممنوع» و «محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین در زندان» مجموعا به ۲۳ سال و هشت ماه زندان، پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دائم از مدیریت مجتمع آموزشی فرهنگی پرتو حکمت، ۷۴ ضربه شلاق، تبعید به زندان های جنوب کشور و اعدام محکوم شد.
این زندانی سیاسی در خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که حکم اعدامش شکسته و به پنج سال حبس در تبعید کاهش یافته است.
ارژنگ داوودی که از بیماری های دیابت، قلب و درد کلیه رنج می برد، از روز یکشنبه ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذا و دارو زده است و خواستار بازدید از زندان های ایران توسط احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و جلب توجه جهانی به وضعیت زندانیان سیاسی و عادی و شرایط زندان ها در ایران می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر