۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

وکیل اسماعیل عبدی: « مسئول جان موکلم مقامات کشور هستند »



وکیل اسماعیل عبدی، فعال صنفی زندانی که از تاریخ دهم اردیبهشت در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا در زندان اوین زده است با هشدار به مسئولان کشور گفت اگر اتفاقی برای موکلش بیفتد آنها باید جوابگو باشند: «مسئول جان موکلم را ریاست قوه قضاییه، ریاست دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، دادستان تهران، رییس کل زندان‌های کشور و وزیر اطلاعات کشور و نهادهای امنیتی دیگر می‌دانم.» اسماعیل عبدی محکوم به شش سال حبس است و تاکنون یکبار اعاده دادرسی او از سوی دیوان عالی کشور رد شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، امیرسالار داودی گفت: «امیدوارم در بحبوحه دوران انتخابات او فراموش نشود و کار به نقطه غیرقابل بازگشتی نرسد. چون موکلم مصمم به ادامه اعتصاب غذاست و ممکن است جانش به خطر بیفتد.»
امیر سالارداودی با اشاره به اینکه به تازگی تقاضای اعاده دادرسی حکم اسماعیل عبدی برای دومین بار ثبت شده است گفت: «ما ۱۲ اردبیهشت ماه اعاده دادسی را در دیوان عالی کشور ثبت کردیم. امیدواریم این بار اعاده دادرسی آقای عبدی رد نشود. پیش از این یکبار از سوی وکیل پیشین آقای عبدی درخواست اعاده دادرسی شده بود که رد شد.»
این وکیل گفت: «چهار روز از اعتصاب موکلم گذشته من به عنوان وکیل موکلم دارم هشدار می‌دهم تا قبل از اینکه کار به جاهای باریک کشیده شود مسوولان کاری برای توقفش انجام دهند. در ضمن ما وکلا پایبند اصول و قانون هستیم و به هیچ عنوان برانداز و طرفدار روش های غیرمسالمات‌آمیز نیستیم. فقط حقوق وکلای خود را با توجه به اصول حقوقی دنبال می‌کنیم. امیدوارم که آدم‌های شریف دستگاه قضایی با مداخله مستقیم در این پرونده رفتار درستی را پیش بگیرند.»
اسماعیل عبدی که اعتصاب خود را از دهم اردبیهشت ماه آغاز کرده، در نامه ای که از زندان اوین نوشت دلیل اعتراض خو د را«عدم استقلال قوه قضاییه در صدور احکام امنیتی برای فعالان تشکل های صنفی معلامن وکارگران» عنوان کرد. او در این نامه که از سوی سایت معلم و کارگر منتشر شد با اشاره به تداوم بازداشت معلمان در دولت میانه‌رو حسن روحانی، نوشته است: «اینک در فضای پسابرجام که فریاد قانون‌مندی، مردمسالاری، حقوق‌بشر و آزادی‌های مدنی دولتمردان، گوش فلک را کر کرده است، شاهد بازداشت اعضای هیأت مدیره کانون‌های صنفی معلمان و تشکل‌های مستقل کارگری و تشکیل دادگاه‌های چند دقیقه‌ای هستیم که همه‌ی افراد با اتهام‌هایی یکسان مثل: «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و…» محاکمه و روانه زندان می‌ شوند.»
اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، پس از آنکه این تشکل صنفی چند تجمع سراسری و مسالمت آمیز با هدف بیان خواسته های صنفی و همچنین درخواست آزادی چند معلم زندانی با عنوان «تجمع سکوت» برگزار کرد که با حضور پرتعداد معلمان در شهرهای مختلف ایران همراه شد، در ششم تیر ماه ۱۳۹۴ توسط دادستانی تهران احضار شد و پس از مراجعه به دادستانی در حالی بازداشت شد که یک هفته پیش از آن، هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور برای حضور در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان در کشور کانادا را داشت، ممنوع الخروج شده بود. دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران پس از نزدیک به ۱۰ ماه بازداشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد و ۲۵ اردیبهشت ۹۵ بعد از ۱۶ روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
آقای عبدی در دادگاه نخست از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده و دادگاه تجدیدنظر او در شعبه ۳۶ طی دو جلسه در ۱۲ خرداد و ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ برگزار شد و حکم شش سال زندان این عضو ارشد کانون صنفی معلمان را عینا تأیید کرد. او روزنوزدهم آبان ماه ۱۳۹۵ برای تحمل زندان شش ساله‌اش بازداشت شد و در حال حاضر در زندان اوین تهران نگهداری می‌شود.
تعداد قابل توجهی از اعضای فعال کانون صنفی معلمان از جمله اسماعیل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی و … تاکنون به دلیل “فعالیت های صنفی” خود با “اتهامات امنیتی” روبرو شده و به اخراج، زندان و تبعید محکوم شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر