۱۳۹۶ خرداد ۳, چهارشنبه

انتقال محمد علی منصوری از بند ۲۰۹ زندان اوین به رجایی شهر



محمدعلی منصوری، زندانی سیاسی بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که یک ماه پیش به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، روز دوشنبه ۱ خردادماه ۱۳۹۶، مجدداً به بند مذکور در زندان رجایی شهر باز گردانده شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدعلی (پیروز) منصوری پس نزدیک به یک ماه بازجویی و حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین روز دوشنبه اول خردادماه به زندان رجایی شهر منتقل شد.
این زندانی سیاسی روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ ماه از بند ۴ سالن ۱۲ به بند ۲۰۹ انتقال یافته بود.
محمدعلی منصوری علیرغم گذراندن بیش از دوم سوم از دوران محکومیت خود و ابتلا به بیماری‌های متعدد، پس از گذشت نه سال حبس، همچنان از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم است.
این در حالی است که در مورد محکومیت به حبس تعزیری، به استناد ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، دادگاه صادرکننده حکم می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک‌سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی اجرای احکام، حکم به آزادی مشروط را صادر کند.
گفتنی است که محمدعلی منصوری به اتهام قانون قدیمی محاربه به ۱۵ سال حبس محکوم شده و بااینکه این قانون دو سال پیش تغییر کرد، اما درخواست اعاده دادرسی هم تا کنون پذیرفته نشده است.
وی در طی نه سال حبس خود به بیماری هپاتیت از نوع B مبتلا شده که در وضعیت معمول خطرناک نیست اما زمانی که به کسی منتقل شود می‌تواند خطرناک باشد. این زندانی سیاسی همچنین از نوعی بیماری گوارشی نیز رنج می‌برد اما مسئولین از صدور مرخصی درمانی برای وی خودداری می‌کنند.
محمدعلی منصوری در ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ در تهران بازداشت و پس از ۷۷ روز حبس و بازجویی در سلول‌های انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی به اتهام محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد که این حکم در مرحله تجدیدنظر نیز تأیید گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر