۱۳۹۶ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

محل کسب یک شهروند بهایی در کرج پلمپ و اموال وی مصادره شد



محل کسب فرهاد صمدانی، یکی از شهروندان بهایی ساکن شهر کرج در استان البرز توسط ده تن از مأموران اداره تعزیرات پلمپ و بیشتر اجناس وی مصادره شد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرهاد صمدانی ، یکی از شهروندان بهایی که در شهر کرج استان البرز عینک‌ سازی دارد ، در روز ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ در اولین ساعات صبح توسط مأموران اداره  تعزیرات  پلمپ شد.
یک منبع مطلع به بهایی نیوز می‌گوید: “مأموران قصد بازداشت فرهاد صمدانی را داشتند که به دلیل کسالت جسمی و بد شدن حال جسمی‌اش، وی را بازداشت نمی‌کنند اما مأموران انتظامی ماشین او را خود نیز می‌برند.”
این منبع مطلع همچنین می‌افزاید: “پس از پیگیری‌های آقای صمدانی مشخص شد که ۵۲۸ فرم عینک و دیگر وسایل ایشان توقیف شده و وی با وجود داشتن فاکتور خرید باید جریمه کالای قاچاق را پرداخت کند در حالی که آقای صمدانی فاکتور خرید گمرک را نیز به مأموران نشان داده است که نشان می‌دهد اجناس قاچاق نیستند و به صورت قانونی خریداری‌شده است اما هم‌اکنون وی نه تنها ۱۰ میلیون جنس خود را از دست داده بلکه ۳ برابر این مبلغ را نیز باید جریمه پرداخت کند.”
شایان‌ذکر است اموال دستکم ده تن از شهروندان بهایی دیگر طی ماه‌های اخیر در شهر کرج توسط مأموران دولتی و انتظامی تعزیرات حکومتی مصادره و محل کسب بهائیان نیز پلمپ شده است.
در سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمپ روبرو شده است.
در سال‌های گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر