۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

وضعیت وخیم محمد رضا سیف‌ زاده پزشکان ، زندانی سیاسی در زندان برازجان



محمدرضا سیف‌ زاده پزشکان، زندانی سیاسی که سال ۹۱ در حبس به سر می‌برد، به دلیل محرومیت از رسیدگی درمانی در وضعیت جسمانی وخیمی قرار دارد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا سیف‌ زاده پزشکان از چهار سال پیش به زندان برازجان تبعید شده است و مسئولان زندان از انتقال وی به مراکز درمانی خودداری می‌کنند.
سایت خبری زیتون گزارش کرده است؛ دز نزدیک به دو سال گذشته و به دلیل «وضعیت بد» این زندانی، اجازه ملاقات به هیچ‌یک از اعضای خانواده این زندانی داده نشده است. تاکنون بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری و کمپین‌های دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نسبت به وضعیت وخیم جسمی و روحی این زندانی سیاسی هشدار داده‌اند.
سیف‌زاده سال ۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با سایت‌های خبری خارج از کشور بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، از سوی قاضی پیرعباسی به تحمل ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان برازجان منتقل شد.
محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که پیش از این ۴ سال – از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ – را درر زندان گذرانده بود. این زندانی سیاسی ۵۰ ساله است و یک دختر ۱۴ ساله دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر