۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

پیام‌های تسلیت تشکل‌های صنفی فرهنگیان : « مرگ کارگران معدن یورت ، آتش در دل مردم نشاند »



تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، مرگ دل‌خراش کارگران معدن زمستان یورت غربی را به عموم زحمتکشان و مردم ایران تسلیت گفته‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» و «کانون صنفی معلمان استان تهران»، در پیام‌های جداگانه حادثه دلخراش معدن یورت را تسلیت گفته‌اند.
در پیام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور آمده است:
«هنوز داغ سوختن کارگران در حادثه پلاسکو و یخ زدن کولبران، در دلهایمان تازه بود که خبر جان باختنِ معدن چیان گلستان، آتشی دوباره در دل‌های مردم ایران نشاند.
بی‌گمان تا زمانی که برای مسئولان، توجه به منافع سیاسی و جناحی از مرگ و زندگیِ طبقات فرودست جامعه مهم‌تر باشد، چنین فجایعی دور از انتظار نیست.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، حادثه دلخراش مرگ کارگران معدن زمستان یورت گلستان را به کارگرانِ زحمتکش، خانواده آن عزیزان، معلمان و عموم مردم ایران تسلیت می‌گوید.»
در عین حال، کانون صنفی معلمان استان تهران نیز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفته است.
در این پیام می‌خوانیم:
«مرگ مظلومانه کارگران معدن زمستان یورت گلستان، جامعه فرهنگیان را مانند سایر اقشار جامعه دچار تأثر و ناراحتی کرده است. از این رو لازم می دانیم تا مراتب همدردی و تألم معلمان را اعلام نماییم. و  آرزوی مغفرت برای آن عزیزان و  حمایت از خانواده‌های درگذشتگان را داشته باشیم.
همچنین امیداوریم اینگونه حوادث درسی گردد تا  استانداردهای ایمنی در محیط کار به‌صورت دقیق‌تری اجرا گردد تا شاهد اینگونه حوادث در محیط‌های کاری نباشیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر