۱۳۹۶ خرداد ۵, جمعه

اعتصاب غذای هفده تن از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم



هفده زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هفده زندانی عقیدتی محبوس در بندهای سه ، چهار و روان‌ درمانی زندان مرکزی ارومیه از روز ۳ خردادماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
این زندانیان صبح روز جاری در دومین روز از اعتصاب غذا در مقابل دفتر افسرنگهبانی این زندان تجمع اعتراضی برگزار کردند و یک ساعت پس از این تجمع با دستور مسئولان زندان، به هواخوری سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند.
یک منبع آگاه به شبکه حقوق بشر کُردستان گفت: «اسامی تعدادی از این زندانیان ابراهیم غلامی، یوسف قاسم پور، بهمن قادرپور، یعقوب نوری، عبدالله چم، عبدالخالق (فامیلی نامشخص)، کاظم (فامیلی نامشخص)، بهزاد (فامیلی نامشخص) و منصور (فامیلی نامشخص) اعلام کرد. این زندانیان اهل شهرهای بوکان و ارومیه می‌باشند که پیشتر توسط نیروهای امنیتی به اتهام عضویت در گروه های گروهای رادیکال مذهبی بازداشت شده‌اند.»
در طول دو سال گذشته مسئولین زندان مرکزی ارومیه جهت انحلال بند ۱۲، بند زندانیان سیاسی فشارهای خود را تشدید کرده و در این مدت نیز کلیه زندانیان سیاسی جدید را بعد از ورود به زندان، به بندهای دیگر منتقل می‌کنند.
هم‌اکنون ۱۹ زندانی سیاسی و ۱۳ زندانی جرائم عادی در بند ۱۲ بند مشهور به بند زندانیان سیاسی نگهداری می‌شوند و بر طبق اطلاعات به‌دست آمده حداقل ۵۰ زندانی سیاسی و مذهبی در بندهای دیگر زندان در میان زندانیان جرائم خطرناک به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر