۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

صدور حکم نه ماه حبس برای اسماعیل احمدی راغب



اسماعیل احمدی راغب، فعال مدنی، در پرونده جدید خود از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به نه ماه حبس محکوم شده است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته اسماعیل احمدی راغب در مراجعه به شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار از صدور حکم نه ماه حبس از سوی این دادگاه برای خود مطلع شده است؛ مسئولین قضایی تنها  اجازه رؤیت این حکم را به وی داده‌اند و از تحویل برگه حکم به این فعال مدنی خودداری کرده‌اند.
دادگاه این پرونده پیش‌تر در ۱۲ اردیبهشت‌ماه تشکیل شده بود؛ طی این دادگاه قاضی پرونده اعلام کرده بود که با شکایت وزارت اطلاعات این فعال مدنی به «تبلیغ علیه نظام» متهم است و مصادیق اتهام وی «سیاه نمایی»، «ارتباط با عناصر ضدانقلاب در خارج از کشور»، «مصاحبه با شبکه‌های معاند»، «حضور در تجمعات غیرقانونی»، «دادن فراخوان تجمع» عنوان شده است.
گفتنی است؛ نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه با مراجعه به منزل اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب، این فعال مدنی را بازداشت کردند و وی در هیجدهم دی‌ماه، پس از نزدیک به دوماه بازجویی و حبس، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
آقای احمدی راغب که سابقه بازداشت متعددی دارد، پیش‌تر به دلیل انتشار مطالب انتقادی در صفحه شخصی خود به «تبلیغ علیه نظام» متهم و از سوی دادگاه انقلاب شهریار به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
در تاریخ ۲ آذرماه سال ۹۴ اسماعیل احمدی راغب در مقابل زندان اوین به همراه تعدادی دیگر از فعالین و معترضین بازداشت در شانزدهم آذرماه با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر