۱۳۹۶ خرداد ۱۰, چهارشنبه

اعتصاب غذای یک زندانی عقیدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین



عدنان حسینی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به یازده ماه بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده است
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عدنان حسینی، زندانی عقیدتی شهروند ساکن پاوه که در تیرماه ۱۳۹۵ به همراه سه شهروند دیگر میلادلطفی دلشاد وسیمی و عادل علی زاده بازداشت شد، طی روزهای اخیر در اعتراض به یازده ماه بلاتکلیفی خود در زندان اوین اقدام به اعتصاب غذا کرده است.
ماموران امنیتی در تیرماه سال ۱۳۹۵، عادل علی زاده، عدنان حسینی، میلاد لطفی و دلشاد وسیمی را به اتهام فعالیت‌های دینی‌شان در شهرستان پاوه بازداشت کردند.
هم اکنون عدنان حسینی، میلاد لطفی و عادل علی زاده در بند ۲۰۹ زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شوند.
دلشاد وسیمی نیز در مهرماه سال ۹۵ پس از تحمل سه ماه انفرادی و بازجویی در حالی که آثاری از جراحت بر روی گردن وی مشاهده می‌شد به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ درحالی‌که خانواده‌اش را نمی‌شناخت با ویلچر از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
از جزئیات پرونده این سه زندانی و اتهامات وارده به آنان اطلاع دقیقی در دست نیست ولی از آنجا که دلشاد وسیمی طلبه دینی اهل سنت و استاد قران و تجوید و عادل علی زاده طلبه علوم دینی اهل سنت و حافظ قران است، احتمال می‌رود که این جوانان به علت فعالیت‌های مذهبی بازداشت شده باشند.
گفتنی است که پدر و مادر عدنان حسینی به علت فشارهای وارده پس از بازداشت فرزندشان و همچنین کهولت سن، دچار سکته شده و هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر