۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

تقلیل حکم حبس اسماعیل احمدی راغب به جزای نقدی طی دادگاه تجدید نظر



شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم شش ماه حبس صادرشده برای اسماعیل احمدی راغب را به ۲ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حکم شش ماه حبس اسماعیل احمدی راغب که پیش‌ تر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهریار صادرشده بود ، طی دادگاه تجدید نظر به ۲ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد.
اتهام وی در این پرونده «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده و دادگاه تجدیدنظر وی در ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار گشته بود.
لازم به توضیح است، در هفته‌های گذشته اسماعیل احمدی راغب در مراجعه به شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار از صدور حکم نه ماه حبس از سوی این دادگاه برای خود در پرونده جدیدش مطلع شده است؛ مسئولین قضایی تنها اجازه رؤیت این حکم را به وی داده‌اند و از تحویل برگه حکم به این فعال مدنی خودداری کرده‌اند.
آقای احمدی راغب که سابقه بازداشت متعددی دارد، آخرین بار از سوی نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات در صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه بازداشت شد؛ وی در هیجدهم دی‌ماه، پس از نزدیک به دوماه بازجویی و حبس، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
در تاریخ ۲ آذرماه سال ۹۴ نیز اسماعیل احمدی راغب در مقابل زندان اوین به همراه تعدادی دیگر از فعالین و معترضین بازداشت در شانزدهم آذرماه با قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر